بازی آنلاین

بازی بالانس!

 
بالانس یک بازی سرگرم کننده و اعتیادآور است، سعی کنید بلندترین برج ممکن را بسازید بدون آنکه تعادل آنرا به هم بریزید.
 
 
 
 
 
  برترن ها: بالانس یک بازی سرگرم کننده و اعتیادآور است، سعی کنید بلندترین برج ممکن را بسازید بدون آنکه تعادل آنرا به هم بریزید. با کلیک موس در قسمت مستطیل تیره تر در بالای صفحه ، برای شما بلوک تصادفی ایجاد می شود. حالا شما باید آنها را طوری روی هم بچینید که بلندترین برج جهان باشد!

با بالا رفتن برج و افزایش بالانس و تعادل درجه نمودار سمت چپ صفحه نیز بالا رفته و پس از پر شدن به مرحله بعد میروید. در پایان هر مرحله پرسشی مبنی بر ثبت رکورد شما پرسیده خواهد شد که با کلیک بر روی گزینه No Thanks به بازی ادامه دهید.

برای شروع بازی بر روی عکس زیر کلیک کنید.

بازی بالانس!
 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:بازی آنلاین,
ارسال توسط reza
بازی آنلاین

بازی Alien In Box

 
باید به آدم فضایی سبز رنگ کمک کنید تا درون جعبه برود و خودش را به سیاره اش برساند! یک بازی فکری جالب و متفاوت که از آن لذت خواهید برد.
 
 
 
 
 
  برترین ها: باید به آدم فضایی سبز رنگ کمک کنید تا درون جعبه برود و خودش را به سیاره اش برساند! یک بازی فکری جالب و متفاوت که از آن لذت خواهید برد.

با کلیک بر روی هر قسمت از بلوک های چوبی آنها حذف شده و تعادل سازه به هم میریزد، بنابراین با انتخاب درست و به موقع و کلیک بر روی آنها آدمک را به درون جعبه اش هدایت کنید.

در هنگام بارگزاری بازی بر روی بازی های تبلیغاتی ظاهر شده کلیک نکنید و تنها بر روی Play Game که در قسمت پایین سمت راست به رنگ قرمز در حال لود شدن است کلیک کنید و وارد بازی شوید.

برای شروع بازی بر روی عکس زیر کلیک کنید.


بازی Alien In Box
 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:بازی آنلاین,
ارسال توسط reza

نامه احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب

 
رییس‌جمهور در نامه‌ای به مقام معظم رهبری، با تاکید بر اینکه "دلبستگی و ارادت اینجانب و اعضای محترم دولت به جنابعالی همیشگی است"، تصریح کرد: اینجانب و همکارانم در دولت تا آخرین لحظات مسئولیت دلبسته به ارزش‌های انقلاب اسلامی کمر بسته خدمت به کشور و مردم خواهیم بود.
 

خبرگزاری ایسنا: رییس‌جمهور در نامه‌ای به مقام معظم رهبری، با تاکید بر اینکه "دلبستگی و ارادت اینجانب و اعضای محترم دولت به جنابعالی همیشگی است"، تصریح کرد: اینجانب و همکارانم در دولت تا آخرین لحظات مسئولیت دلبسته به ارزش‌های انقلاب اسلامی کمر بسته خدمت به کشور و مردم خواهیم بود.

 متن کامل پیام محمود احمدی‌نژاد بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)

مقام معظم رهبری

با سلام و تحیت

عطف به بیانات حضرتعالی در روز شنبه 91.11.28 به استحضار می‌رساند که اینجانب و همکارانم در دولت تا آخرین لحظات مسئولیت دلبسته به ارزش‌های انقلاب اسلامی کمر بسته خدمت به کشور و مردم خواهیم بود و اطمینان می‌دهم که همه تلاش ما به عنوان خادمان ملت، در مسیر اعتلای کشور و رفع مشکلات کشور خواهد بود و کوچکترین قدمی برخلاف مصالح کشور بر نخواهیم داشت.

دلبستگی و ارادت اینجانب و اعضای محترم دولت به جنابعالی همیشگی است. دوام سلامت و توفیقات حضرتعالی را از ایزدمنان مسالت دارم.»

 




ارسال توسط reza

رتبه ایران از نظر نرخ تورم در منطقه و جهان

 
مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: با نرخ تورم 21.8 درصدی سال 2012، رتبه ششم جهانی و اول منطقه ای برای جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و آمارها نشان می دهد که نرخ تورم در ایران 3.4 برابر میانگین کشورهای آسیای جنوب غربی است.
 

خبرگزاری مهر: مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: با نرخ تورم 21.8 درصدی سال 2012، رتبه ششم جهانی و اول منطقه ای برای جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و آمارها نشان می دهد که نرخ تورم در ایران 3.4 برابر میانگین کشورهای آسیای جنوب غربی است.

مرکز پژوهش های مجلس تازه ترین گزارش خود درباره پدیده تورم به عنوان یکی از مهم ترین چالش ها و معضلات اقتصادی کشور را ارائه کرد. در قالب این گزارش جایگاه جهانی کشور از لحاظ شاخص تورم بدتر شده است چون در حال حاضر بسیاری از کشورها توانسته اند بر معضل تورم های بالا و دورقمی غلبه کنند.

معضل افزایش سطح عمومی قیمت ها در ایران از نیمه اول دهه 1350 با افزایش درآمد نفت در ابعاد وسیع تری ظاهر شد. این افزایش ابتدا از بازار کالاها و خدمات آغاز شد و به سرعت به بازار عوامل تولید سرایت کرده و موجبات افزایش هزینه تولید، دستمزدها و افزایش بی رویه سهم سود در اقتصاد کشور بدون آنکه این سود صرف سرمایه گذاری دوباره و تولید شود را فراهم ساخت.

در مرحله بعد به لحاظ بروز تنگناهای شدید مربوط به نیروی انسانی و بهره وری، مصالح و مواد، تاسیسات زیربنایی، محدودیت بازارهای ارتباطی، حمل و نقل، انرژی و نیز سرعت رشد افزایش نقدینگی و ... عدم تعادل های موجود تشدید شد و در این جریان، رفع تنگنا، عملا به بهای بروز تنگناهای جدید و پایداری نرخ تورم در اعداد دورقمی تمام شد.

در سند چشم انداز بیست ساله برای دستیابی به جایگاه اول اقتصادی، تمهیداتی در جهت کاهش تورم به منظور دستیابی به جامعه ای دور از فقر، توزیع مناسب تر درآمدها، ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه و ... پیش بینی شده است.

برای حصول به چنین جایگاهی، پدیده تورم و عملکرد آن در اقتصاد کشور و موقعیت ایران در اقتصاد جهانی و منطقه (شامل آسیای میانه، خاورمیانه و کشورهای همسایه) مورد بررسی قرار می گیرد.

12 کشور دارای بالاترین نرخ تورم در سال 2012

 

ردیف

نام کشور

نرخ تورم (درصد)

رتبه جهانی

1

بلاروس

65.95

1

2

اتیوپی

33.91

2

3

ونزوئلا

31.55

3

4

اوگاندا

23.35

4

5

سودان

23.19

5

6

جمهوری اسلامی ایران

21.8

6

7

تانزانیا

17.3

7

8

جمهوری یمن

17.1

8

9

گینه

15

9

10

مغولستان

13.6

10

11

جمهوری تیمور شرقی

13

11

12

ازبکستان

12.7

12


رتبه بندی کشورهای منطقه از بعد نرخ تورم در سال 2012

ردیف

نام کشور

نرخ تورم (درصد)

رتبه جهانی

رتبه منطقه ای

1

جمهوری اسلامی ایران

21.8

6

1

2

جمهوری یمن

17.1

8

2

3

ازبکستان

12.7

12

3

4

پاکستان

12

16

4

5

ترکیه

10.6

23

5

6

مصر

9.4

28

6

7

تاجیکستان

7.8

35

7

8

عراق

7

45

8

9

ترکمنستان

6.2

55

9

10

آذربایجان

5.59

64

10

11

قزاقستان

5.51

65

11

12

اردن

4.8

84

12

13

عربستان سعودی

4.7

87

13

14

افغانستان

4.4

97

14

15

قرقیزستان

4.09

99

15

16

لبنان

4.01

101

16

17

قطر

4

102

17

18

ارمنستان

3.99

103

18

19

کویت

3.54

111

19

20

عمان

3.18

123

20

21

رژیم اشغالگر قدس

1.95

165

21

22

گرجستان

1.74

172

22

23

امارات متحده عربی

1.52

175

23

24

بحرین

0.95

179

24

25

سوریه

ارائه نشد

ارائه نشد

ارائه نشد


جمع بندی مقایسه میانگین کشورهای منطقه از بعد تورم در سال 2012 نشان می دهد که نرخ تورم کشور 3.4 برابر میانگین کشورهای آسیای جنوب غربی است. از این حیث اتخاذ سیاست های پولی - مالی مرتبط با هدفگذاری کاهش نرخ تورم لازم است به ویژه اینکه رابطه مستقیمی بین تورم و درصد خانوارهای زیرخط فقر وجود دارد.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:تورم , نرخ تورم , ایران,
ارسال توسط reza

واكنش تهران به پيشنهاد احتمالی 1+5

 
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واكنش به پيشنهاد مطرح شده در رسانه‌هاي غربي مبني بر اين که گروه 1+5 پيشنهاد تعطيلي فردو در قبال لغو ممنوعيت تجارت طلا را به ايران خواهد داد، اعلام كرد که ايران سايت فردو را هرگز تعطيل نخواهد كرد.
 

روزنامه ابتکار: رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واكنش به پيشنهاد مطرح شده در رسانه‌هاي غربي مبني بر اين که گروه 1+5 پيشنهاد تعطيلي فردو در قبال لغو ممنوعيت تجارت طلا را به ايران خواهد داد، اعلام كرد که ايران سايت فردو را هرگز تعطيل نخواهد كرد.

روزهاي گذشته يک خبرگزاري غربي مدعي شد که کشورهاي 1+5 در مذاکرات آتي در قزاقستان پيشنهاد سبک شدن تحريم‌هاي موجود در مورد صادرات طلا و ديگر فلزهاي گرانبها به ايران را ارائه خواهند داد.

در پاسخ به اين خبر، علاء الدين بروجردي اظهار کرد: فردو تفاوتي با بقيه سايت‌هاي هسته‌يي ما ندارد چرا که پدافند غير عامل در مورد آن اجرا و عملياتي شده است و با توجه به تهديدات مکرر رژيم صهيونيستي منطق و عقل حکم مي‌کند که ما در مراکز حساس و حياتي‌مان مثل مراکز هسته‌يي پدافند غير عامل را اجرا کنيم که يک ساز و کار شناخته شده در سطح جهاني است.

وي اضافه کرد: به همين دليل است که فردو هرگز تعطيل نخواهد شد زيرا ما حتما وظيفه‌ي ملي‌مان اين است که بتوانيم از مراکز هسته‌يي و حياتي خودمان در قبال تهديد دشمن دفاع کنيم.بروجردي يادآور شد: اين پيشنهاد به معني کمک به رژيم صهيونيستي است براي اين که بتواند که تهديدات خود را عملي کند و تاسيسات ما را مورد تهديد قرار دهد. اگرچه رژيم صهيونيستي جرات چنين کاري ندارد اما ما نبايد شرايطي را در کشور ايجاد کنيم که دشمن به طمع بيفتد.


رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در خصوص تناسب پيشنهاد مطرح شده تاکيد کرد: موضوع تناسب در پيشنهاد مطرح نيست بلکه اساسا تعطيلي فردو قابل قبول نيست و از نظر ما فردو مرکزي است که هيچ‌گاه تعطيل نخواهد شد.به نوشته رويترز قرار است پيشنهاد رفع تحريم فروش طلا به ايران در ازاي تعطيل شدن سايت فردو به طور رسمي به تهران ارائه خواهد شد. مقامات غربي گفته اند که اين پشنهاد در مذاکرات 27 فوريه که قرار است در شهر آلماتي قزاقستان ميان ايران و کشورهاي 1+5 برگزار شود، به مقامات ايراني ارائه مي‌شود.

به گفته مقامات اروپايي، پيشنهاد جديد در مقايسه با پيشنهادات سال گذشته به ايران، تحول بزرگي محسوب مي‌شود.اين مقامات اروپايي که رويترز اشاره اي به نام آنها نکرده عنوان داشته اند که کشورهاي 1+5 پيشنهاد قابل توجه ديگري به ايران ارائه نخواهند کرد و دليل آن اين است که ايراني‌هاي خود را براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري آماده مي‌کنند.

 اين پيشنهاد درحالي مطرح شده است كه در سال گذشته گروه 1+5 پيشنهاد رفع تحريم‌هاي قطعات يدکي هواپيما، سوخت براي راکتور پزشکي و برخي از همکاري‌هاي هسته‌يي غيرنظامي ديگر را داده بودند اما با استقبال ايران همراه نشد. ايران همچنين در گذشته پيشنهادهاي 1+5 از جمله پيشنهادي که در ماه اکتبر سال 2009 مطرح شد و بر اساس آن اين کشورها از ايران خواستند بخش اعظم اورانيوم غني شده خود را در ازاي سوخت راکتور تحقيقاتي تهران به يک کشور ديگر بفرستد، قبول نکرده بود.

 مقامات غربي پيشنهاد جديدشان را بيش‌تر در ازاي بيش‌تر خواندند، يعني آن‌ها به دنبال گام‌هاي بيش‌تري براي محدود کردن برنامه‌ي هسته‌يي ايران در ازاي مشوق‌هاي بيش‌تري از جانب خود هستند، اما تاييد کردند که اين يک تغيير شديد نيست."کاترين اشتون" مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا که در مذاکرات 1+5 با ايران حضور دارد، پنج شنبه شب در ديدار با”جان کري" وزير خارجه آمريکا اعلام کرده بود تمام تلاش خود را براي به نتيجه رسيدن مذاکرات قزاقستان انجام مي‌دهد.


از مدتها قبل کشورهاي 1+5 از جمله آمريکا تبليغات گسترده اي در مورد پيشنهادهاي جديد خود به ايران به راه انداخته اند اما حقيقت آن است که اين کشورها هيچ پيشنهاد قابل توجهي در ازاي خواسته‌هاي بزرگ خود از ايران ارائه نمي‌دهند و به همين دليل مذاکراتي تا کنون ميان دو طرف انجام گرفته راه به جايي نبرده اند.

در همين زمينه نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس رفع تحريم‌ها از ايران را خواسته حداقلي ايران دانست و تصريح کرد: در مذاکرات نبايد اين پيام به کشورهاي غربي داده شود که رفع تحريم همه خواسته ماست.احمدرضا دستغيب در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: آنچه که براي ما مهم است، به رسميت شناختن جايگاه جمهوري اسلامي در مناسبات و معادلات بين‌المللي است. اما گروه مذاکره‌کننده نمي‌خواهد به اين سمت برود. وي گفت:‌ما فکر مي‌کنيم اگر صرفا لغو تحريم‌ها، خروجي مذاکرات باشد، اين بازگشت به نقطه صفر است و خروجي مثبتي براي مذاکرات نخواهد بود، لذا به اعتقاد من مذاکره‌کنندگان به اين نکته دقت کنند.

محمد حسين آصفري عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم در اين زمينه تحريم‌ها را ابزار تبليغاتي براي دولت آمريكا براي پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري دانست و گفت: آمريكا و كشورهاي غربي با سر باز زدن از تعيين چارچوب در مذاكرات هسته‌يي ايران، به دنبال فرصت‌سوزي براي انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا هستند. وي يادآور شد: گروه 5+1 و ساير كشورهاي غربي اين را بدانند كه هر چه تحريم‌ها را بيشتر كنند، ملت ايران نسبت به آنها بدبين‌تر و سردتر خواهد شد.

وي در ادامه گفت: هر چند جمهوري اسلامي در بحث هسته اي همواره موضع شفاف و مشخصي داشته است و اعلام کرد که از غني سازي صلح آميز کوتاه نخواهد آمد ولي گويا 5+1 سعي مي‌کند در آستانه برگزاري اين دور از نشست‌ها پيشنهادهاي، از قبيل لغو تحريم‌ها براي متوقف کردن تاسيسات فردو ارائه دهند، که در اين باب هم بعيد است جمهوري اسلامي اين پيشنهادات را بپذيرد.

بر اساس گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در اواسط پاييز،ايران تعداد سانتريفيوژ‌هاي سايت فردو راافزايش داده است و از 644 سانتريفيوژ به 2784 سانتريفيوژ رسانده است. اما بر اساس گزارش‌هاي ماههاي اخير ايران با يک چهارم سانتريفيوژها يعني 696 سانتريفيوژ اورانيوم را در سايت فردو غني سازي مي‌کند و ديپلمات‌هاي غربي مي‌گويند که تهران از نظر فني آماده است غني‌سازي در فردو را گسترش قابل توجهي بدهد.

به نوشته خبرگزاري‌هاي غربي ديپلمات‌ها درباره پيشنهاد‌هاي جديد 1+5 گفته اند که درخواست‌هاي جديدپيشرفت‌هاي حاصل در فردو و نيز تمايل آن‌ها به همکاري هر چه بيش‌تر ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را مدنظر قرار مي‌دهد.

روسترز نوشته است كه يک مقام غربي ديگر که از ارائه جزييات دقيق درخواست کشورهاي عضو 1+5 از ايران خودداري کرد، گفت که اين کشورها خواستار گام‌هايي براي اطمينان از اين هستند که را ه‌اندازي مجدد فردو براي ايران زمان بيش‌تري طول خواهد کشيد. اين مقام غربي گفت: ما از کلمات بسيار محتاطانه‌اي مانند” کاهش فعاليت فردو" استفاده مي‌کنيم.

کلماتي که آبرو را حفظ کند.رويترز در ادامه گزارش خود نوشت که يکي از مشوق‌هاي افزوده شده براي ايران در پيشنهاد جديد تعليق تحريم‌ها در زمينه‌ي تجارت طلا و فلزات گرانبهاست.باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا در ماه ژوييه سال گذشته قانوني را امضاء کرد که به وي اجازه مي‌دهد هر شرکتي را که به ايران در خريد طلا و يا ديگر فلزهاي گران‌بها کمک کند، تنبيه کند. شرکت‌هايي که تنبيه مي‌شوند با انسداد دارايي‌هاي‌شان در حوزه‌ي اختيارات آمريکا و نيز قطع دسترسي به سيستم مالي اين کشور روبه‌رو خواهند شد.

اتحاديه اروپا تجارت طلا، فلزات گران‌بها و الماس را با نهادهاي ايراني و نيز بانک مرکزي ايران ممنوع کرده است.مقامات غربي حاضر نشدند مشخص کنند که آمريکا و اتحاديه اروپا چگونه اين تحريم‌ها را لغو خواهند کرد.رويترز در ادامه گزارش خود نوشت: مشخص نيست که آيا ايران چنين پيشنهادي را جذاب يا حتي مبنايي براي مذاکرات بيش‌تر خواهد دانست و يا خواستار يک پيشنهاد جامع‌تر خواهد شد، پيشنهادي که به نظر نمي‌رسد گروه 1+5 در حال حاضر آماده گذاشتن آن روز ميز باشد.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: سایت فردو , برنامه هسته ای , ایران , گروه1+5,
ارسال توسط reza

هرگز فریب این پیامک را نخورید!

 
رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اکنون برخی کلاهبرداری‌ها از طریق ارتباطات الکترونیکی صورت می‌گیرد، گفت: مردم فریب پیامک‌های «شما برنده شده‌اید» را نخورند.
 

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اکنون برخی کلاهبرداری‌ها از طریق ارتباطات الکترونیکی صورت می‌گیرد، گفت: مردم فریب پیامک‌های «شما برنده شده‌اید» را نخورند.
 
 سرهنگ عبدالمطلب مرتضویان در یاسوج اظهار داشت: شخصی به هویت نامعلوم با تعداد زیادی از شهروندان تماس گرفته و بیان داشته که « از دفتر خدمات ارتباطی  تماس می‌گیرم، شما در قرعه‌کشی مشترکین برنده جایزه 20 میلیون ریالی شده‌اید، برای دریافت این جایزه شماره کارت عابر بانک خود را به شماره تلفن مذکور ارسال کنید».

وی با اشاره به اینکه شهروندان نباید به پیامک‌ها و تلفن‌های ناشناخته و مشکوک که احتمال کلاهبرداری در آن هست، پاسخ دهند، ادامه داد: این روزها تعداد پیامک‌های ارسالی برای شهروندان مبنی بر اینکه شما برنده شده‌اید، بسیار زیاد شده است.

مرتضویان خاطرنشان کرد: از این رو به مردم توصیه می‌شود در این‌گونه مواقع هوشیار باشند و شماره کارت خود را به هیچ عنوان برای تلفن‌های مشکوک و ناشناخته ارسال نکنند.

این فرمانده ارشد انتظامی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این‌گونه افراد کلاهبردار معمولاً از طریق اینترنت و با کمک شماره کارت‌های عابر بانک و دسترسی به حساب افراد، اقدام به انتقال وجه نقد و یا خرید اینترنتی می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد«فتا»، از همه شهروندان درخواست کرد در صورت مراجعه با چنین افراد مشکوکی مراتب را با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

وی در پایان بیان داشت: تحقیقات کارشناسان پلیس «فتا» برای شناسایی و دستگیری فرد تماس‌گیرنده مشکوک ادامه دارد.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: پلیس فتا , کلاهبرداری‌,
ارسال توسط reza

جزییات اجرای طرح خوش حجابی

 
مدیر مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانة‌النبی گفت: طرح خوش حجابی با هدف تثبیت حجاب دختران 7 الی 14 سال با آموزش، مشاوره و تماس تلفنی، در آینده‌ای نزدیک در شهرهای توریستی اجرا می‌شود.
 

 خبرگزاری ایسنا: مدیر مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانة‌النبی گفت: طرح خوش حجابی با هدف تثبیت حجاب دختران 7 الی 14 سال با آموزش، مشاوره و تماس تلفنی، در آینده‌ای نزدیک در شهرهای توریستی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ابراهیم‌پور در دیدار با آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ضمن گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانة النبی با نگاه عفاف و حجاب از سال 1384 به طور غیر رسمی در تهران و از سال 1387 به طور رسمی با ایجاد یک ستاد مرکزی در استان قم فعالیت خود را آغاز کرد.
 
وی اضافه کرد: این طرح با اجرای خواهران طلبه با عنوان طرح «حجاب ریحانة النبی» که با اثر بخشی در مدارس مختلف و در شهرهای ارومیه ، اصفهان، شیراز، ساری و کاشان عملیاتی شده است؛ در سال گذشته 120 مدرسه را در سطح کشور تحت پوشش خود قرار داده است.
 
ابراهیم‌پور با اشاره به استقبال دانش آموزان از این طرح افزود: حدود 50 درصد دانش آموزان بعد از اجرای فعالیت‌ها، حجاب برتر، یعنی چادر را انتخاب کرده‌اند و فضای خوبی برای استفاده از چادر در مدارس منتخب به وجود آمد.
 
مدیر مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانة النبی در ادامه تصریح کرد: اجرای محل این طرح، آسیب پذیرترین نقاط هر شهر بود و خواهران طلبه با رویکرد فرهنگی هر شهر، فعالیت‌های خود را آغاز کردند.
 
وی درباره محورهای اصلی فعالیت مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانة النبی گفت: محورهای اصلی فعالیت این مرکز تدریس موضوع حجاب به وسیله مربیان، اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری و تبلیغ چهره به چهره خواهران طلبه می‌باشد.
 
ابراهیم‌پور با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع از سوی این مرکز برای ترغیب بیشتر دانش آموزان در حفظ حجاب تصریح کرد: جشن حجاب، آئین چادرگذاری در جشن‌ها، انتخاب برترین‌های حجاب و برگزاری راهپیمایی حافظان حجاب در مناطق اجرای طرح از دیگر برنامه‌های مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانةالنبی است.
 
وی با اشاره به اجرای طرح خوش حجابی خاطرنشان کرد: طرح خوش حجابی با هدف تثبیت حجاب دختران 7 الی 14 سال با آموزش، مشاوره و تماس تلفنی انجام می‌شود که این طرح برای اجرای ملی، به ویژه در شهرهای توریستی در حال آماده سازی است که امید آن می‌رود در آینده‌ای نزدیک اجرا شود.
 
مدیر مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانة النبی در پایان تاکید کرد: توسعه این طرح در سطح کشور، ایجاد پایگاه خبری حجاب و تولید محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های این مرکز می‌باشد.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:طرح خوش حجابی , حجاب,
ارسال توسط reza

عکس: قدیمی ترین کتاب ترسناک ایران

 
این کتاب در سال 1325 در 108 صفحه منتشر شده و در سال 1335 به چاپ یازدهم رسیده است.
 
عصر ایران: این کتاب در سال 1325 در 108 صفحه منتشر شده و در سال 1335 به چاپ یازدهم رسیده است.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:قدیمی ترین کتاب ترسناک ایران , کتاب , عکس,
ارسال توسط reza

قیمت گوشی های موبایل محبوب

 
قیمت روز موبایل در برندهای مختلف.
 

باشگاه خبرنگاران جوان:

 قیمت روز موبایل در برندهای مختلف به شرح زیر است:

قیمت انواع تلفن همراه

برند

مدل

قیمت (تومان)

Samsung

Galaxy S III I9300 - 16GB

1.950.000

Samsung

Galaxy Note II N7100- 16GB

2.430.000

Samsung

Galaxy S Duos S7562

890.000

Sony

Xperia Acro S

1.380.000

Sony

Xperia P

1.020.000

Sony

Xperia SL

1.280.000

Sony

Xperia U

710.000

Sony

Xperia Sola

790.000

Sony

Xperia E Dual

680.000

Sony

Xperia TX

1.640.000

Sony

Xperia Tipo Dual

490.000

Nokia

Asha305

300.000

Sony

Xperia J

790.000

LG

Optimus L7 P705

710.000

LG

Prada3- P940

890.000

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: قیمت روز موبایل , قیمت گوشی , قیمت موبایل,
ارسال توسط reza

عکس: والیبال بازی کردن محسن رضایی

عصرایران:   والیبال بازی کردن محسن رضایی

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:محسن رضایی , والیبال , عکس,
ارسال توسط reza

اظهارات احمدی نژاد پس از بیانات رهبر انقلاب

 
رییس‌جمهور با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: دولت تا آخرین لحظه مسئولیت خود نسبت به رهبری عزیز وفادار و در کنار معظم له خواهد بود.
 

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: رییس‌جمهور با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: دولت تا آخرین لحظه مسئولیت خود نسبت به رهبری عزیز وفادار و در کنار معظم له خواهد بود.

 دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر دیروز (یکشنبه) در جلسه هیأت دولت تصریح کرد: هرگز به ناراحتی مقام معظم رهبری راضی نبوده و نیستم.

در این جلسه برخی از اعضای دولت نیز در فضایی معنوی و صمیمی در سخنانی بر پایداری دولت به استمرار مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان تأکید کردند.

در ادامه این جلسه تعدادی از مسائل اجرایی کشور مطرح شد و مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: رهبر معظم انقلاب , احمدی نژاد,
ارسال توسط reza

بازار طلا دچار سرگیجه شد!

 
بازار این روزها در حالی به استقبال خریدهای بهاره می‌رود که اتفاقات جدیدی در این فضا به چشم می‌خورد.
 

روزنامه شرق: بازار این روزها در حالی به استقبال خریدهای بهاره می‌رود که اتفاقات جدیدی در این فضا به چشم می‌خورد.

 در حالی که برخی از مردم مایحتاج خود برای شب عید را تهیه می‌کنند، بازار طلا هم روزگار تازه‌ای را تجربه می‌کند. از دهنه بازار تا انتهای تیمچه‌ها، خریداران در جست‌وجوی کالاهای مد نظر خود، بازار را قرق کرده‌اند. بازار طلا این روزها مانند سابق برقرار نیست و معادلات این بازار کمی به هم ریخته است.


خریداران و فروشندگان این بازار نیز با سلایق و ذهنیات مختلف وارد رسته زرگران می‌شوند؛ گروهی با ترس و لرز اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید می‌کنند و در مقابل، دسته‌ای دست در کیسه خود کرده و در نقش فروشنده، وارد می‌شوند و بعد از فروش با میزان نقدینگی که به دست آورده‌اند از دایره معاملات خارج می‌شوند.

یک بام و دو هوای بازار سکه

(اما در این میان) بازار سکه با دو واکنش کاملا متناقض روبروست، در حالی که عده‌ای عنوان می‌کنند که زمان خوبی برای سرمایه‌گذاری روی سکه است، دسته دیگری از معامله‌گران ادامه سرمایه‌گذاری روی سکه را سودده نمی‌دانند و اقدام به فروش می‌کنند. در این بازار دسته‌ای، در عین حال که خریدارانی وجود دارند، فروش سکه هم رونق دارد.

یکی از فروشندگان در این باره می‌گوید: «قیمت سکه پایین آمده و فکر می‌کنم که الان زمان مناسبی برای خرید سکه باشد. برای همین عیدی امسالم را روی سکه سرمایه‌گذاری کرده ام.»

خریداری نیز با اشاره به شایعات و گفت‌وگوهایی که شنیده، ادامه می‌دهد: «در بازار می‌گویند که قیمت سکه در چند روز آینده کاهش پیدا می‌کند، بنابراین این موضوع به من هشدار می‌دهد فعلا خرید نکنم اما از طرف دیگر قیمت طلا و سکه به شدت تحت تاثیر دلار قرار دارد، خیلی نمی‌توان به این پیش‌بینی‌ها توجه کرد، امروز خرید کردم.»

در مقابل این خریدار سکه، صف فروشندگان سکه هم در بازار حضور دارند. دسته‌ای از کسانی که پیش تر اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری روی سکه کرده بودند این روزها سرمایه‌های خود را به بازار می‌آورند و به پول نقد تبدیل می کنند.

علی مرادی یکی از کسانی که در پی خریدار برای سکه‌هایش است، درباره علت فروش سکه‌های خود گفت: «به نظرم قیمت سکه تا پایان سال کاهش داشته باشد و در سال جدید هم قیمت آن تحت تاثیر عرضه سکه‌های پیش فروش‌شده توسط بانک مرکزی این روند نزولی را داشته باشد و به همین دلیل من امروز تمام سکه‌های خود را به پول نقد تبدیل می‌کنم.»

خانم دیگری که برای فروش سکه‌های خود پا به میدان گذاشته هم این گونه فکر می‌کند که قیمت سکه پایین‌تر می آید.

وی می‌گوید: «با توجه به پیش‌فروش سکه‌ها و همین‌طور کاهش قیمت جهانی طلا، سکه باید ارزان شود، به همین دلیل تصمیم گرفته‌ام امروز سکه‌هایم را بفروشم و به جای آن زیورآلات بخرم.»

وی همچنین به نحوه قیمت‌گذاری سکه توسط زرگران اعتراض کرده و می‌افزاید: «زرگران رسم عجیب و غریبی را در خرید سکه باب کرده‌اند، به صورتی که وقتی می‌خواهند سکه بخرند، سال ضرب سکه را ملاک خرید قرار می‌دهند و با توجه به سال ضرب از قیمت سکه کم می‌کنند.»

وی می‌گوید: «با اینکه آخرین تاریخ ضرب سکه توسط بانک مرکزی سال 86 است و از این تاریخ به بعد سکه‌های بهار آزادی ضرب نشده است، زرگران سکه‌های ضرب شده در سالهای پیش از این تاریخ را با قیمتهای پایین‌تری می‌خرند و گاهی 20 تا 30 هزار تومان زیر قیمت روز معامله را انجام می‌دهند.»

خریدهای شب عید


دسته دیگری از معامله‌گران بازار طلا هم کسانی هستند که به نیت هدیه‌دادن سکه یا طلابه عنوان عیدی اقدام به خرید می‌کنند؛ هر چند تعداد این خریداران زیاد نیست اما می‌توان رد پای حضور آنها را در بازار دید.

محمد یکی از کسانی‌ است که به قصد عیدی دادن اقدام به خرید یک نیم ست جواهر کرده است. وی در تحلیل رفتار خود می‌گوید: «بازار طلابه گونه‌ایست که نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده قیمتها چگونه می‌شود و بازار به کدام سمت میل می‌کند، از طرف دیگر پیش‌بینی می‌شود که قیمت سکه باز هم پایین بیاید، به همین دلیل برای اینکه هم سرمایه‌گذاری کرده باشم و هم هدیه مناسبی را برای شب عید به همسرم بدهم، یک نیم ست جواهر خریداری کرده ام.»

در عین حال دستهای خریداران دیگر هم در بازار به دنبال خریدهای نسبتا سنگین هستند، زوجهای جوانی هستند که مشغول خرید برای مراسمشان هستند.

راحله نوعروسی که به همراه همسرش در حال تماشای ویترین طلافروشی‌هاست، توضیح می‌دهد: « از بهمن سال گذشته تصمیم داشتیم سرویس عروسی‌مان را بخریم. آن زمان هر گرم طلا حدود 70 هزار تومان قیمت داشت که با اجرت ساخت حدود 80 تا 90 هزار تومان می‌شد و ما فکر می‌کردیم باید صبر کنیم تا قیمت کمی پایین بیاید اما امروز بعد از یک سال که قیمت طلا دو برابر شده، تصمیم گرفتیم که تا طلا گران‌تر نشده است خریدمان را انجام دهیم.»

راحله در مقایسه بازار سال گذشته با امسال می‌گوید: «در حالی امروز ما هفت میلیون تومان هزینه خرید سرویس طلا کردیم که پارسال با همین میزان پول می‌توانستیم یک ست جواهر بخریم.»

زرگران باز هم شکایت می‌کنند

در حالی که بازار مملو از رفت و آمد و معامله است و به نظر می‌رسد بازار رونق خوبی دارد اغلب زرگران از کسادی بازار شکایت می‌کنند. در عین حال برخی طلافروشان می‌گویند به دلیل پایین آمدن قیمتها، خرید و فروشی ندارند و معامله نمی‌کنند. آنها ویترین‌های خود را جمع کرده‌اند و به نشانه تعطیل‌بودن، روشنایی ویترینهای خود را خاموش کرده اند.

حسینی یکی از طلافروشان بازار می‌گوید: «دو سه ماه است بازار طلا دیگر پررونق نیست. با کسادی‌ای که در بازار وجود دارد، دخلی نینداخته‌ایم.»

وی ادامه می‌دهد: «طلا و سکه تا زمانی جذابیت سرمایه‌گذاری دارند و مردم خرید می‌کنند که قیمتها افزایش داشته باشند اما زمانی که قیمتها پایین می‌آیند، طلا دیگر جذابیتی برای سرمایه‌گذاری ندارد و خریدارانش کم می‌شود.»

این زرگر در ادامه این رفتار مردم را غیراقتصادی خوانده و معتقد است بازار در حالی نسبت به قیمتها این گونه واکنش نشان می‌دهد که از نظر اقتصادی به صرفه نیست؛ یعنی مردم باید متضاد با آنچه امروز در پیش گرفته‌اند رفتار کنند تا هم از سرمایه‌گذاری خود سود ببرند و هم با رفتارهای هیجانی باعث شکل‌گیری حباب در قیمتها نشوند.»

این فعال بازار طلامی می‌افزاید: «هیجاناتی که در بازار ما وجود دارد به همراه افزایش شدید نرخ ارز باعث شده که قیمت طلا در بازار داخلی بالاتر از قیمتهای جهانی باشد و قیمتها در بازار معکوس جهت حرکت قیمتهای جهانی باشد و فضا برای سودجویی برخی افراد فراهم شود و در میان این ضرر و زیان عده دیگری هم ضرر کنند.»

این فعال بازار پیشنهاد می‌دهد: «برای اینکه هم سرمایه‌داران و هم بازاریان در فضای سالمتری به معاملات بپردازند، باید از رفتارهای یکباره و هیجانی بپرهیزند و در مواقعی که قیمتها در نوسان هستند از خرید امتناع کنند و منتظر زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند.»

حسینی در پایان توصیه می‌کند: «سرمایه‌گذاران در بازار طلا باید برای به سود رسیدن هم صبور باشند و از فروش زود هنگام خودداری کنند و حداقل شش ماه برای دوره سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند.»

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:طلا , بازار طلا,
ارسال توسط reza

ماجرای حمایت دولت هند از یک دختر فراری!

 
یک دختر هندی که در یکسالگی به عقد پسری سه ساله در آمده بود،از خانه گریخت و خانواده او با حمایت دولت از این دختر مواجه شدند.
 

انتخاب: یک دختر هندی که در یکسالگی به عقد پسری سه ساله در آمده بود،از خانه گریخت و خانواده او با حمایت دولت از این دختر مواجه شدند.

"ساکارا لاکسمی" وقتی به این عقد ظالمانه پی برد با مخالفتهای شدید خود نارضایتی اش را به خانواده اعلام کرد که با بی توجه ای آنها مواجه شد.


 

او با فرارش از خانه خود سوژه داغ رسانه ها شد،این اقدام او باعث شد که دولت نیز از او حمایت کند و عقد او را در 18 سالگی باطل اعلام کند.

پس از این ماجرا پسری 23 ساله به نام "ماهاندرا" به خواستگاری او که هم اکنون 19 سال دارد آمد و چند روز پیش زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: ازدواج , هند,
ارسال توسط reza

سفارش مردم به بهنام صفوی برای آهنگ‌ شاد

 
در اجرای کنسرت بهنام صفوی در چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر، مردم از این خواننده پاپ می‌خواستند که آهنگ‌های شاد اجرا کند.
 

خبرگزاری مهر:  در اجرای کنسرت بهنام صفوی در چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر، مردم از این خواننده پاپ می‌خواستند که آهنگ‌های شاد اجرا کند.

کنسرت موسیقی پاپ به خوانندگی بهنام صفوی  در تالار همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

مخاطبان این کنسرت که قرار بود ساعت 18:30 آغاز شود، تا ساعت 19 وارد تالار می‌شدند و در همین دقایق صفوی با خواندن ترانه‌‌ای با عنوان "دلتنگتم" از آلبوم "آرامش" وارد سن و با استقبال مخاطبان روبرو شد.

بسیاری از مخاطبان حاضر در تالار به جای تماشای زنده کنسرت ترجیح می‌دادند با دوربین‌های فیلمبرداری کوچک یا دوربین تلفن همراهشان اجرا را ضبط کنند که این امر با واکنش مسئولان تالار مواجه شد و آنها با تذکرهای پی در پی مانع از این اقدام می‌شدند. گرچه تنها مانع از استفاده دوربین‌های فیلمبرداری می‌شدند در حالی که برخی از تلفن‌های همراه امکانات به مراتب پیشرفته‌تری داشتند.


 

در ادامه صفوی از حضور در جشنواره موسیقی فجر ابراز رضایت کرده و به عنوان دومین کار، ترانه "تمنا" را که به نوعی با آن به شهرت هم رسیده است، اجرا کرد. زمان اجرای این ترانه در پس‌زمینه سن تصاویری از امواج دریا به نمایش درآمد.

این خواننده با عباراتی نظیر "یک جیغ خیلی بلند" سعی در برقراری ارتباط با مخاطبان خود داشت و در سخنان کوتاهی گفت: لحظه‌شماری می‌کردم تا شما را از نزدیک ببینم. امیدوارم شب خوبی داشته باشیم.

سومین ترانه "دست خودم نیست" بود و پس از آن صفوی به مردم گفت آهنگ درخواستی‌شان را اعلام کنند. وی در ادامه یکی دیگر از آهنگ‌های آلبوم اول خود را با عنوان "غرور" اجرا کرد. در حین کنسرت از گوشه و کنار تالار مردم علاقه خود به خواننده محبوبشان را اعلام می‌کردند و این بار با جملاتی چون "بهنام شاد بخون" درخواست‌های خود را نیز از او می‌طلبیدند.



صفوی پس از این اعلام کرد یکی از بهترین دوستانش شهاب رمضان خواننده و آهنگساز در میان جمع است و ترانه "چه بی اندازه می‌خوامت" را اجرا کرد. او بعد از این اجرا، به خواسته مردم عمل کرد و ترانه شاد "عشق بی‌نظیر" را خواند.

او که در نواختن پیانو نیز مهارت دارد، ترانه "دل خسته" را با تک‌نوازی پیانو اجرا کرد و درباره آلبوم جدیدش توضیح داد: تمام ترانه‌های این آلبوم را انتخاب کرده‌ام و سعی‌ام بر این بوده بهترین ترانه‌ها را برگزینم تا گوشه کوچکی از محبت‌هایتان را جبران کنم. این آلبوم سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

در ادامه کنسرت، جایگاه قرار گرفتن نوازنده‌ها رو سن تغییر کرد و صفوی به همراه سه گیتاریست بر صندلی‌هایی جلوی سن نشستند و آهنگ "آرامش" از نخستین آلبوم او را اجرا کردند. زمان خواندن این بخش از ترانه که "تو با لبخند شیرینت به من عشقو نشون دادی/ تو رویای تو بودم که واسه من دست تکون دادی" هواداران دست‌هایشان را تکان می‌دادند.


 

تک‌آهنگ "چقدر خوبه" که صفوی آن را سال گذشته به عنوان عیدی سال 91 به مخاطبان تقدیم کرده بود، در ادامه اجرا شد و او "ای جان" را بعد از این خواند: دلم عمریه می‌گیره بهونه/ می‌خواد دل بِِکنه از این زمونه.

خواننده آلبوم "بگو دوستم داری" در ادامه ترانه "بی تو امشب" را خواند و از وزارت ارشاد و حراست این وزارتخانه نیز تشکر کرد. او مردم را حامیان اصلی خود معرفی و از امیر جلیلی که سایت شخصی‌اش را به‌روز می‌کند تشکر کرد.

ترانه "عشق من باش" یکی از آهنگ‌های پرطرفدار صفوی در ادامه اجرا شد و وی بعد از این اعضای گروهش را اینچنین معرفی کرد: مجید قدیانی: کیبورد 2، علی پورنگهبان: گیتار بیس، نریمان معصوم آبادی: گیتار الکترونیک، انوشيروان بهرامي، ايمان جعفري و حسین شریفی: ساکسیفون، رضا آذرنجات: ترومپت، غلامرضا معرف: پركاشن، ايمان ذاكري: درام، دانيال طهماسبي: گيتار اسپانيش، تورج توسلي‌نيا: گيتار الكتريك،‌ تنظیم‌کننده قطعات، رهبر ارکستر و نوازنده کیبرد و پیانو: مهدی فردی.

این کنسرت با ترانه "به تو باختم" و اجرای مجدد "عشق من باش" در ساعت 20:30 به پایان رسید.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:بهنام صفوی , کنسرت,
ارسال توسط reza

عکس روز: اکبر عبدی در نوجوانی

 خبرگزاری ایسنا:

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:اکبر عبدی , کودکی , عکس , عکس روز,
ارسال توسط reza

قیمت سرسام آور یک هتل در کیش

 
رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش گفت: برای هتلی با پنج ستاره و تمام خدمات جانبی قیمت 540 هزار تومان ویژه نوروز پیشنهاد داده شده است.
 

خبرگزاری مهر: رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش گفت: برای هتلی با پنج ستاره و تمام خدمات جانبی قیمت 540 هزار تومان ویژه نوروز پیشنهاد داده شده است.

مسیح الله صفا گفت: هتلداران کیش قیمت پیشنهادی خود را برای سال جدید اعلام کردند و قیمت ها در جامعه هتلداران جزیره نیز تصویب شد تا در معاونت گردشگری مورد بررسی و تایید قرار گیرد از آن به بعد این قیمت ها به آژانسداران اعلام می شود تا با احتساب نرخ بلیت و خدمات جانبی پکیجی را به مسافر ارائه کنند.

صفا تصریح کرد: در جلسه ای که با هتلداران جزیره کیش و نماینده معاونت گردشگری داشتیم در این باره صحبت شد و بالاترین نرخ برای اتاق هتلی با 5 ستاره و تمامی خدمات جانبی از جمله صبحانه، ناهار، استخر ،سونا و ...  540 هزار تومان و پایین ترین نرخ برای هتلی با دو ستاره 180 هزار تومان در نظر گرفته شد.

صفا گفت: 85 درصد اتاقهای کیش سالیانه به آژانسهای سراسر ایران پیش فروش می شود بنابراین این هتلها خودشان اجازه افزایش قیمت ندارند.

وی با بیان اینکه تنها سه هتل در جزیره کیش اتاقهایشان را پیش فروش نکرده اند گفت: این سه هتل خدمات بالایی ارائه می کنند و هزینه هایشان را بابت ملزومات اتاقها به صورت دلاری تامین می کنند.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:قیمت هتل , کیش,
ارسال توسط reza

تصویری از دستخط جالب معاون احمدی نژاد

 
این تصویر از یادداشت کوتاه ملک زاده در جشنواره عشایر در دفتر غرفه سیستان و بلوچستان گرفته شده است.
 

 فرارو: این تصویر از یادداشت کوتاه ملک زاده در جشنواره عشایر در دفتر غرفه سیستان و بلوچستان گرفته شده است.

 




ارسال توسط reza

مرتضوی دركنار احمدی‌ نژاد نشست +عکس

 
جلسه استانداران با رییس جمهور دیروز در وزارت کشور برگزار شد.
 

نیمروز: جلسه استانداران با رییس جمهور دیروز در وزارت کشور برگزار شد.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: مرتضوی , احمدی نژاد , عکس,
ارسال توسط reza

تصاویر: دردسر بازیگوشی پسر بچه 4 ساله

 
سر کودک چهارساله ای که بین نرده های حفاظ پنجره منزل مسکونی گیر کرده بود با تلاش آتش نشانان آزاد شد.
 

مشرق نیوز: سر کودک چهارساله ای که بین نرده های حفاظ پنجره منزل مسکونی گیر کرده بود با تلاش آتش نشانان آزاد شد.







 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:حادثه , کودک , تصاویر,
ارسال توسط reza

کاریکاتور: پسته خندان!

 
اختلاف دو برابری نرخ داخلی پسته با قیمت صادرات آن مسوولان را برآن داشت تا صادرات آن را به مدت شش ماه ممنوع کنند.
 
خبرآنلاین: اختلاف دو برابری نرخ داخلی پسته با قیمت صادرات آن مسوولان را برآن داشت تا صادرات آن را به مدت شش ماه ممنوع کنند.

اما یک روز بعد این تصمیم عوض شد و مقرر گردید نرخ جدید پسته بطور رسمی ابلاغ شود.


 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:قیمت پسته , کاریکاتور,
ارسال توسط reza

دیدار سه چهره اصلاح طلب با رهبری

 
آخرين خبر رسمي از ديدار اصلاح طلبان با رهبري و گفت وگو با ايشان مربوط به 26 خرداد 88 بود كه نمايندگان كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.
 

روزنامه اعتماد: آخرين خبر رسمي از ديدار اصلاح طلبان با رهبري و گفت وگو با ايشان مربوط به 26 خرداد 88 بود كه نمايندگان كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.

 از آن روز ديگر خبري از ديدارهاي رهبري با اصلاح طلبان منتشر نشد. حال اما به نظر مي رسد شرايط تغيير كرده است.


پس از سه سال و 8 ماه از آخرين گفت وگوي رو در رو بين اصلاح طلبان و رهبري نظام، سه فعال سياسي اصلاح طلب به ديدار رهبري رفتند. مجيد انصاري، عبدالواحد موسوي لاري و اسحاق جهانگيري سه نفري بودند كه شايد به نمايندگي از اصلاحات رفتند تا گزارش دهند. اين خبري بود كه در ميان حجم تركش هاي ادامه دار ماجراي مجلس و احمدي نژاد كمتر مورد توجه قرار گرفت.

آن طور كه روز گذشته انصاري گفت اين ديدار در فضايي مناسب انجام شده است. اين عضو مجمع روحانيون گفت: ديداري داشته ايم كه خوب بود. به هر حال خدمت ايشان رسيديم و در رابطه با مسائل كلي كشور صحبت كرديم.

وي درباره جزييات اين ديدار افزود: ملاقات بسيار خوبي بود كه درباره جزييات آن فعلا حرفي نمي زنيم اما اصل اين ديدار انجام شده است.

عضو مجمع روحانيون مبارز درباره نقطه نظرات مقام معظم رهبري پيرامون گزارش هاي ارائه شده تنها به همين كه در چند بند صحبت كرديم بسنده كرد.

انصاري با رد هرگونه صحبت در اين ديدار پيرامون انتخابات رياست جمهوري سال آينده تاكيد كرد كه اين ديدار به هيچ وجه انتخاباتي نبوده و صرفا پيرامون مسائل جاري كشور صورت پذيرفته است.

عبدالواحد موسوي لاري نيز در تماسي كه  با او داشتیم ديدار با رهبري را تاييد كرد و گفت: درباره بيان جزييات اين ديدار بايد مشورت هايي صورت گيرد كه پس از آن مي تواند جزييات را در اختيار رسانه ها قرار دهد.

عباس عبدي نيز تحليل خود از ديدار سه فعال سياسي اصلاح طلب با رهبري را اينگونه بيان كرد: به نظر من دوستان اصلاح طلب كار بسيار خوبي كرده اند كه البته دير هم انجام شد.

وي ادامه داد: حتي مي توان اين جلسات را در سطح بالاتري در اصلاح طلبان انجام داد و هيچ مانعي براي آن نيست. چه بسا اگر ديدارها توسط رهبران اصلاح طلب انجام شود در بهبود وضعيت موجود جامعه موثرتر باشد. اين كار را البته آقاي خاتمي و برخي ديگران بايد انجام دهند.

عبدي با بيان اينكه اساسا در سياست نفس موضوع شكل گرفتن گفت وگو يك هدف است، اظهار داشت: ايجاد گفت وگو بين دو طرف كه اختلاف نظر هايي دارند مي تواند هدف تلقي شود و آنچه در پي آن مي آيد موضوع ثانويه است. اين آغازي است كه مي تواند حفظ شود و در آستانه انتخابات اين ديدارها مي تواند به تلطيف فضاي عمومي ميان طرفين بينجامد.

اين تحليلگر اصلاح طلب البته پيش فرض هايي را هم متصور است كه درباره آن گفت: بايد اراده يي براي از ميان برداشتن اختلاف هاي موجود بين دو طرف وجود داشته باشد. حال كيفيت برداشتن موانع موضوع ديگري است اما اصل اين است كه وضعيت موجود براي كشور مطلوب نيست و كسي هم از آن سود نمي برد.

اصلاح طلبان وقتي تعامل سازنده با حاكميت نداشته باشند بنيه سياسي كشور ضعيف مي شود و اين به نفع حاكميت نيست. البته عده يي هنوز تصور مي كنند حذف يك گروه مي تواند موفقيت را تضمين كند اما وضعيتي كه ميان دولت و مجلس به وجود آمده بايد درس بزرگي براي آنها باشد.


عبدي با توصيه به اصلاح طلبان براي كنار نكشيدن از عرصه سياسي كشور بيان كرد: از سوي ديگر اصلاح طلبان هم بايد به اين موضوع توجه داشته باشند كه با كنار كشيدن از صحنه سياسي نمي توانند اهداف خود را در خدمت به جامعه محقق كنند. ساخت هاي قدرت معمولاطرف مقابل را تا اين حد به رسميت نمي شناسند كه درباره قدرت با يكديگر گفت وگو كنند. بنابراين اگر به اين نقطه برسيم كمال مطلوب است.

وي با بيان اينكه گفت و گو در سطحي از عرصه عمومي در حال وقوع است، گفت: اصلاح طلبان بايد تلاش كنند به عرصه عمومي بازگردند. وقتي اين اتفاق رخ دهد خود به خود مي توان به گفت و گو در اتاق هاي در بسته فكر كرد. در واقع بايد اصل تفاهم در عرصه عمومي شكل گيرد تا بتوان آن را در مذاكرات پيگيري كرد

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: رهبر انقلاب , اصلاح طلبان,
ارسال توسط reza

برد پیت با آدامس آنجلینا را از سر وا کرد!

 
«پیت» بیچاره برای هدیه روز 14 فوریه مجبور شد یک بسته آدامس 6 دلاری با طعم نعناع خنک به جولی بدهد.
 

 

تماشا: «براد پیت» و «آنجلینا جولی» از زوج های ثروتمند هالیوود هستند که مجموع ثروت آنها به 270 میلیون دلار می رسد. این در حالی است که به نظر می رسد کل این ثروت در دست «جولی» باشد چرا که «پیت» بیچاره برای هدیه روز 14 فوریه مجبور شد یک بسته آدامس 6 دلاری با طعم نعناع خنک به جولی بدهد.

برد پیت با آدامس نعناعی آنجلینا جولی را از سر وا کرد!
 
 البته «جولی» از دریافت این هدیه خوشحال هم شده و اظهار داشته که آدامس بدون قند بوده و مشکل بوی بد دهانش را رفع می کند. البته «جولی» هم برای همسرش کم نگذاشته و برای روز تولد پیت یک موتورسیکلت (ECCOSE Titanium) مدل XX به او هدیه داد و پیت یک ساعت 400 هزار دلاری برای «جولی» خرید!
 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: برد پیت , آنجلینا جولی , هالیوود,
ارسال توسط reza

انتقاد سفیر سابق کانادا از فیلم ضد ایرانی

 
«کن تیلور»، سفیر کانادا در ایران در زمان تسخیر سفارت آمریکا در تهران در انتقاد از نادرستی های فیلم «آرگو» گفت: «آرگو نگاه عادلانه ای به مردم ایران ندارد.»
 

 

تماشا: «کن تیلور»، سفیر کانادا در ایران در زمان تسخیر سفارت آمریکا در تهران در انتقاد از نادرستی های فیلم «آرگو» گفت: «آرگو نگاه عادلانه ای به مردم ایران ندارد.»

به گزارش خبرگزاری فارس، «کنت دوگلاس تیلور» سیاستمدار کانادایی که در حال حاضر مدیر یک موسسه تجاری در کاناداست، در سال 1979 میلادی سفیر دولت کانادا در تهران بود. او شش نفر از گریختگان از اشغال سفارت آمریکا در تهران را در خانه های امن سفارت مخفی و پس از 79 روز آنها را به کمک ماموران آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از ایران خارج کرد.

«تیلور» فیلم آرگو را دیده و موضوع جالب این است، به رغم آنکه تصویری که از او در فیلم آرگو به چشم می خورد چهره مثبتی است ولی او یکی از منتقدان این فیلم است.

باید در آرگو جانب عدالت نسبت به مردم ایران رعایت می شد
 

«تیلور» کلیت فیلم «آرگو» را تحریف کننده حقایق تاریخ انقلاب اسلامی ایران و مردم این کشور می داند. او در این باره می گوید: «فیلمنامه نویس نامزد اسکار فیلم آرگو، درباره آنچه در فیلم آرگو می گوید، هیچ ایده و آگاهی خاصی ندارد.»

کن تیلور در سخنرانی که پنجشنبه گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه ریرسون تورنتو داشت ضمن اشاره به این مطلب که کتابخانه های زیادی در آمریکا وجود دارد که چهره ای ساختگی و کاملا سیاه و سفید از مردم ایران ارائه می دهند، گفت: «پس از اینکه فیلم «آرگو» را دیدم، به نظرم رسید که در این فیلم تنها مهارت و هنری که به عنوان سفیر کانادا داشته ام، باز و بسته کردن در بوده است. البته به زودی مستندی وارد بازار می شود که در رابطه با نقش من در ماجرای فرار شش آمریکایی از ایران و همچنین موقعیت من در ایران، نگاه موجه تری به مخاطب ارائه خواهد داد.»

او همچنین توضیح داده: «چیز عجیب و گیج کننده ای که در فیلم «آرگو» وجود دارد، این است که فیلمنامه نویس هالیوودی در این فیلم نسبت به این موضوع تاریخی هیچ علم و آگاهی نداشته، آنچنان که در صحنه پایانی ادعا می شود که من ظرف نیم ساعت با قطار از تهران فرار کرده ام در حالی که برای سه سال هیچ قطاری از تهران به هیچ کجای دنیا سفر نداشته است.»

تیلور گفت: «فیلم «آرگو» حق مطلب را در رابطه با مسیر طولانی انقلاب اسلامی ایران ادا نکرد و مردم ایران را به گونه ای که حقیقت ندارد به تصویر کشیده است.»

سفیر سابق کانادا در ایران در پایان متذکر شد: «فیلم آرگو فرصت دیدن روی دیگری از جامعه ایرانی را از مخاطب می گیرد که این واقعا تاسف برانگیز است. در این فیلم می شد بیشتر به چهره سنتی و مهمان نواز مردم ایران پرداخته شود. باید در این فیلم کمی جانب عدالت و امید نسبت به این مردم رعایت می شد، انقلاب آنها و حمله آنها به سفارت تنها یک تظاهرات خشونت آمیز برای هیچ و پوچ نبود.»

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: آرگو , سفارت آمریکا , سفیر کانادا , کن تیلور,
ارسال توسط reza

بدترین بازیگران جشنواره فجر انتخاب شدند

 
حامد بهداد و الناز شاکر دوست در یک نظرسنجی به عنوان بدترین بازیگران جشنواره فجر انتخاب شدند.
 

کافه سینما: حامد بهداد و الناز شاکر دوست در یک نظرسنجی به عنوان بدترین بازیگران جشنواره فجر انتخاب شدند.

همشهری جوان نوشت که ترینهای امسال جشنواره فیلم فجر را از نگاه نویسندگان و منتقدان سینما انتخاب شدند.

در بخش بدترین بازیگر مرد، حامد بهداد با کسب 17 رای برنده تمشک طلایی شد. کامران تفتی(رسوایی): با 3 رای در جایگاه دوم قرار گرفت و رضا کیانیان(هیچ کجا، هیچ کس)، جمشید هاشم پور(هیس! دخترها...)، حمیذ فرخ نژاد(بشارت به یک...)، محمد رضا فروتن(هیچ کجا، هیچ کس)، مصطفی زمانی(جیب بر خیابان جنوبی)، علی قوی تن(آفتاب، مهتاب، زمین) و کورش تهامی(دل بی قرار):با یک رای در رتبه‌های بعدی این بخش قرار گرفتند.


 

اما تمشک طلایی بازیگری زن به الناز شاکردوست [برای رسوایی] رسید. او 11رای از آرا را به خود اختصاص داد. هنگامه قاضیانی(بشارت به...)، مهتاب کرامتی(فرزند چهارم)، شهره قمر(دل بی قرار): 3 رای،‌ نیکی کریمی(بشارت به..)، مهناز افشار(مجموعه آثار): 2 رای و مائده طهماسبی(هیس! دخترها...)، الهام حمیدی(گهواره ای برای مادر)، پگاه آهنگرانی(دربند)، نورا هاشمی(جیب بر خیابان جنوبی): با یک رای از رقبای شاکردوست در این بخش بودند.


 

فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم هم عنوان بدترین فیلم را به دست آورد. رقبای دیگر این فیلم عبارتند از: چه خوبه که برگشتی: 5 رای، گام های شیدایی: 4 رای، رسوایی: 3 رای، هیس! دخترها فریاد نمی زنند، فرزند چهارم، دل بی قرار، یک، دو، سه...پنج: 2 رای، استرداد، سر به مهر، ابرهای ارغوانی، عقاب صحرا، خاک و مرجان، قصه عشق پدرم: 1 رای.

کوثر آوینی، شاهین امین، پریچهر باقری، امیر پوریا، مجید توکلی، حبیبه جعفریان، نیما حسنی نسب، مهرزاد دانش، هومن داودی، پوریا ذوالفقاری، وحید سعیدی، یزدان سلحشور، شاهین شجری کهن، آنتونیا شرکا، مازیارفکری ارشاد، سمیه قاضی زاده، کیوان کثیریان، احسان لطفی، حسین معززی نیا، گلاویژ نادری، صوفیا نصرالهی، یحیی نطنزی، کریم نیکو نظر، محمد اشعری، محبوبه افتخاری، مهران باقی، سید احسان عمادی، ایثار قنواتی و احسان ناظم بکایی در این نظرخواهی شرکت داشته اند.

گفتنی است قاعده تصادف با 15 رای، امیر جعفری(قاعده تصادف) با 10 رای و نازنین بیاتی(دربند) با 14 رای به عنوان بهترین فیلم، بازیگر مرد و بازیگر زن جشنواره فجر انتخاب شدند.

 




ارسال توسط reza

احمدی نژاد نوروز 1392 کجا می رود؟

 
محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران فروردین ماه سال آینده برای شرکت در مراسم جشن جهانی نوروز عازم ترکمنستان می شود.
 

خبرگزاری فارس: محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران فروردین ماه سال آینده برای شرکت در مراسم جشن جهانی نوروز عازم ترکمنستان می شود.

در این مراسم علاوه رییس جمهوری اسلامی ایران، «حامد کرزای» رییس جمهور افغانستان، «قربان بردی محمد اف» رییس جمهور ترکمنستان و «امامعلی رحمانف» رییس جمهور تاجیکستان نیز حضور خواهند داشت.

نخستین دوره «جشن جهانی نوروز» در روز 7 فروردین 1389 در تهران برگزار شد. در این جشن، رئیسان‌جمهور ایران، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و عراق؛ وزیر امور خارجهٔ جمهوری آذربایجان و معاون نخست‌وزیر ترکیه حضور داشتند. علاوه بر این سفیران کشورهای صاحب نوروز نیز در این همایش شرکت کردند.

دومین دورهٔ این جشن نیز در سعد آباد تهران انجام شد؛ در این نشست مقر دبیرخانهٔ نوروز در تهران تشکیل شد و قرار شد سند جشن جهانی نوروز تا افتتاحیهٔ دورهٔ بعد آماده شود.

در این جشن رئیسان جمهور ایران، تاجیکستان، عراق، افغانستان، ارمنستان و ترکمنستان، معاون اول، رییس دفتر و مشاور ارشد رییس جمهور ایران، رییس مجلس پاکستان، معاون رییس جمهور زنگبار، معاونین نخست وزیران ترکیه و آذربایجان، وزرای خارجه لبنان و عمان، وزیر بهداشت، رفاه و خانواده هند، وزیر فرهنگ قرقیزستان، معاون رییس مجلس قزاقستان، دبیرکل سازمان اکو و سفریران ازبکستان و سنگاپور حضور داشتند.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: احمدی نژاد , رئیس جمهور , نوروز 92,
ارسال توسط reza

قیمت خودرو در بازار امروز

 
قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی نوسان کاهشی اندکی نسبت به روز گذشته داشته است.
 

خبرگزاری ایسنا: قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی نوسان کاهشی اندکی نسبت به روز گذشته داشته است.

در یک هفته اخیر بازار خودروهای پرتیراژ داخلی روزهای آرامی را پشت سر گذاشته است به‌گونه‌ای که نه قیمت‌ها در حد قابل توجهی ارزان شده و نه افزایش یافته است.

در این میان انتقادات نمایندگان مجلس به قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. در این زمینه یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفته که افزایش تولید خودرو می‌تواند به کاهش قیمت و تنظیم بازار خودرو کمک کند چرا که بخش عمده‌ای از افزایش قیمت در ماه‌های گذشته به کاهش عرضه مرتبط بوده است.

محمد بیاتیان با اشاره به اقدام اخیر شرکت‌های خودروساز در پیش‌فروش خودرو، اظهار کرده است: معمولا پیش‌فروش خودرو باعث می‌شود که خودرو به دست افراد ذی‌حق و مصرف‌کننده نرسد زیرا عرضه خودرو به صورت پیش‌فروش محدود است و یک عده افراد خاصی در سایت‌ها ثبت‌نام می‌کنند، خودرو به دست آنها می‌رسد و در نتیجه این دلالان هستند که بازار را تنظیم می‌کنند پس تضمینی نیست که خودروی پیش‌فروش به دست مصرف‌کننده برسد.

نوع خودرو

قیمت بازار

سایپا 111

18 میلیون

سایپا 131SL

17 میلیون

سایپا 131SX

18 میلیون

تیبا

21 میلیون و 800 هزار

تندر 90 پارس خودرو E2

38 میلیون

مگان

84 میلیون

ماکسیما

113 میلیون

206 صندوق‌دار V8

43 میلیون

206 صندوق‌دار V9

54 میلیون

تندر 90 ایران خودرو E2

37 میلیون

پژو پارس سال

34 میلیون و 500 هزار

پژو 405

25 میلیون و 500 هزار

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:خودرو , قیمت خودرو , بازار خودرو,
ارسال توسط reza

مسکن مهری ها: از کجا بیاوریم؟

 
هنوز مدت زمان زیادی از تاکید دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت مسکن مهر خارج از مصوبه نگذشته بود که بسیاری از متقاضیان مسکن مهر شوکه شدند زیرا مدیریت این شهرک ها قیمتی بیش از قیمت تصویب شده را از متقاضیان طلب کردند
 


تماشا: هنوز مدت زمان زیادی از تاکید دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت مسکن مهر خارج از مصوبه نگذشته بود که بسیاری از متقاضیان مسکن مهر شوکه شدند زیرا مدیریت این شهرک ها قیمتی بیش از قیمت تصویب شده را از متقاضیان طلب کردند و گاهی این تفاوت قیمت به حدود 10 تا 20 میلیون تومان می رسید.

به گزارش مهر، پس از افزایش قیمت مصالح ساختمانی، انبوه سازان پیشنهاد افزایش ساخت مسکن مهر را به دولت دادند تا هزینه های ساخت که بر اساس تورم با افزایش روبرو شده است با بالا رفتن قیمت پوشش داده شود. بر این اساس، دولت با ارائه یک جدول، افزایش قیمت مسکن مهر را مطابق با مرحله ساخت تعیین کرد.

در این میان واحدهایی که هنوز به مراحل پایانی افزایش قیمت نرسیده بودند، در هر متر مربع 40 هزار تومان افزایش یافتند البته انبوه سازان نسبت به این قیمت هم در ابتدا گلایه داشتند اما در نهایت نرخ های مصوب دولت به انبوه سازان ابلاغ شد و اعتراض انبوه سازان راه به جایی نبرد.

گفتنی است در دستورالعمل نحوه محاسبه نرخ های جدید واگذاری مسکن مهر، ملاک افزایش قیمت درصد پیشرفت فیزیکی پروزه ها تا قبل از شروع نیمه دوم امسال قرار گرفته بود که بر این اساس، آن دسته از ساختمان هایی که تا پایان شهریور امسال عملیات اسکلت و سقف آنها به پایان نرسید افزایش 40 هزار تومانی در هر متر مربع دارند.

همچنین برای ساختمان هایی که تا شهریور ماه عملیات سفت کاری آنها به پایان نرسیده بود، افزایش 25 هزار تومانی در نظر گرفته شد، ضمن آنکه ساختمان هایی که عملیات نازک کاری آنها تا پایان شهریور امسال به پایان نرسیده نیز مصوب شده، حداکثر 15 هزار تومان به قیمت هر متر مربع افزوده شود.

این مصوبه در عین حال به مدیران استانی وزارت راه و شهرسازی اجازه داده برای پروژه هایی که هم اکنون در پایان مرحله نازک کاری قرار دارند اما هنوز عملیات ساختمانی آنها به طور کامل انجام نشده است، چنانچه تا پایان امسال تکمیل و واگذار شوند، متری 5 هزار تومان به قیمت فعلی متری 300 هزار تومان آنها اضافه کنند.

اختلاف 5 تا 10 میلیون تومانی

اغلب واحدها در شهرهای جدید پرند و پردیس شامل این افزایش قیمت می شوند اما به نظر می رسد که مقدار افزایش قیمت بیش از رقمی است که دولت به انبوه سازان ابلاغ کرده است. در شهر جدید پردیس قیمت هایی که به ازای افزایش قیمت مسکن مهر از متقاضیان دریافت می شود، بیشتر از قیمتی است که دولت تعیین کرده است و حتی به آنها اعلام شده که باید هر چه سریع تر مابه التفاوت را به حساب مسکن مهر خود واریز کنند.

حدود دو هزار نفر از مالکان مسکن مهر در شهر جدید پردیس با این مشکل روبرو هستند؛ بر اساس نرخی که دولت تعیین کرده است، آنها باید برای یک واحد 151 متری 6 میلیون تومان مابه التفاوت بپردازند اما به آنها اعلام شده که باید 10 میلیون تومان به حساب مسکن مهر واریز کنید که این موضوع در مورد واحدهایی با متراژ کمتر هم به وجود آمده. البته گاهی رقم اعلام شده به بالاتر از 10 میلیون تومان هم رسیده است.



تشدید مشکل آورده

افزایش خارج از چارچوب موجب شده تا بسیاری از خانواده ها با مشکلی به نام آورده و توان مالی روبرو شوند کما اینکه متقاضیان مسکن مهر نیز از ابتدا در دسته کسانی قرار داشتند که توان مالی اندکی داشتند. به گزارش مهر، یکی از این متقاضیان مسکن مهر با انتقاد از گرانی خارج از ضوابط می گوید: «با وجودی که وزیر اعلام کرده هر متر مربع 40 هزار تومان افزایش پیدا می کند اما در شهر جدید پردیس به ما بیشتر از این رقم اعلام شده و اغلب متقاضیان در این شهر باید بیش از رقم اعلام شده از سوی دولت را بپردازند.»

او می افزاید: «متقاضیان برای تهیه آورده مسکن مهر هم با مشکل روبرو بودند اما هر روز به قیمت های مسکن مهر اضافه می شود و حتی بیش از رقم اعلام شده هم می گویند بپردازیم. بارها به شرکت عمران پردیس مراجعه کرده ایم اما پاسخ درستی به ما نمی دهند، این در حالی است که هنوز سرنوشت تحویل این واحدها مشخص نیست و ما نمی دانیم تا چه زمانی تحویل داده می شود.»

با قیمت گذاری جدید، بسیاری از متقاضیان مسکن مهر با بحران مواجه شدند زیرا برای آورده ابتدایی خود طلا و سکه خود را فروخته اند اما نمی توانند مسکن را دریافت کنند. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان مسکن مهر با حسرت می گویند ای کاش طلا و سکه خود را نمی فروختیم.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:مسکن مهر , قیمت,
ارسال توسط reza

افزایش بی سابقه قیمت تورهای خارجی

 
هر چند جذب گردشگر خارجی ، یکی از منابع مهم درآمدی کشورهاست ولی در عین حال "توریست فرستی" نیز از شاخصه های رشد کشورها محسوب می شود.
 

عصر ایران:  هر چند جذب گردشگر خارجی ، یکی از منابع مهم درآمدی کشورهاست ولی در عین حال "توریست فرستی" نیز از شاخصه های رشد کشورها محسوب می شود.

اگر مردم کشوری ، جهانگردی قابل توجهی داشته باشند ، این امر نشانگر آن است که اولاً سطح عمومی معیشت و درآمد مردم آن کشور ، بالاست و ثانیاً سیاست خارجی آن ، تعامل محور است. به عنوان مثال ، از زمانی که چین ، وارد پروسه رشد اقتصادی شد، مردم این کشور توانستند فرصت و توان مالی سفر به سرزمین های دیگر را بیش از پیش به دست بیاورند.

اداره ملی گردشگری چین گزارش داده است که تعداد مسافران چینی به خارج از کشور از 16 میلیون و 600 هزار نفر در سال 2002 به 70 میلیون و 250 هزار نفر در سال 2011 میلادی افرایش یافته است که بیش از چهار برابر رشد داشته است ؛ این رشد همچنان ادامه دارد.

در ایران نیز طی 15 سال گذشته ، تا حد قابل توجهی سفرهای خارجی افزایش یافته بود ؛ هر چند نه در جذب توریست و نه در اعزام گردشگر ، هرگز استانداردهای مطلوب و مورد انتظار محقق نشد.

با این حال ، در سال های مورد اشاره ، شرایط به گونه ای رقم خورده بود که سفر خارج رفتن - که زمانی رویای محال طبقه متوسط بود و تفاخر منحصر بفرد ثروتمندان - عمومیت نسبی یافت و طبقه متوسط ، اگر هنوز نمی توانست سفرهای دور دنیا و تور اروپا و آمریکا را تجربه کند ، ولی دستکم می توانست با اندکی پس انداز و صرفه جویی ، هر چند سال یک بار هم که شده ، سفری به کشورهای نه چندان گران آسیایی داشته باشد: از ترکیه و ارمنستان و گرجستان گرفته تا هند و مالزی و تایلند.

این سفرها ، هم از جهت آشنایی مردم ایران با جهان پیرامون ارزشمند بودند و هم تجدید قوایی می شد برای آنها. با این حال ، در یک سال اخیر ، اوضاع ارزی کشور ، وضعیت جدیدی را پیش روی مردم گذاشت و از الزامات حیاتی مانند دارو و غذا گرفته تا نیازهای متعارفی مانند پوشاک و تفریح و سفر را تحت الشعاع قرار داد.

اگر تا چندی قبل می شد با هزینه ای زیر یک میلیون تومان به سفرهای چند روزه در مالزی و ترکیه و امارات و ... رفت ، امروز با افزایش بی سابقه قیمت ارز و بلیت پروازهای خارجی و تورها ، سفر به خارج ، بار دیگر در حال تبدیل شدن به رویا برای طبقه متوسط است.

به عنوان مثال ، یک تور 7 روزه به استانبول ، در ایام نوروز92 ، حدود 2 میلیون تومان هزینه دارد. بازدید یک هفته ای از کوآلالامپور ، از 2.5 تا 3.8 میلیون تومان آب می خورد و تور یک هفته ای هند ، از 2.5 تا 3.5 میلیون تومان.

تور یک هفته ای پوکت نیز از 3 تا 7.2 میلیون تومان قیمت خورده است و "بالی" در اندونزی ، از 4.5 تا 6.5 میلیون تومان.

چهار روز رفتن به دوبی هم ، 2 تا 3 میلیون تومان خرج دارد.

سرزمین های دور دست نیز طبیعتاً ارقام بالایی را می طلبند. به عنوان مثال ، تور 12 روزه کوبا ، 14 میلیون و آفریقای جنوبی 18.5 میلیون تومان قیمت خورده است و هزینه تورهای اروپایی نیز بسته به مقصدها و تعداد ایام ، بعضاً سر به بالای 20 میلیون تومان برای هر نفر می زند.

این قیمت ها ، البته برای هر نفر در یک اتاق دو تخته است، قیمت اتاق های یک نفره ، بالاتر است و نسبت به هزینه های فوق ، 30 الی 90 درصد گران تر است، به عنوان مثال ، هزینه یک نفر در اتاق دو نفره هتلی 5 ستاره، در تور 7 روزه استانبول 2میلیون و 300 هزار تومان است ولی اگر کسی بخواهد اتاق تک نفره در همان هتل و ایام بگیرد باید 4 میلیون و 300 هزار تومان بپردازد. هزینه کودکان نیز بسته به سن و نیاز یا عدم نیازشان به تخت نیز اندکی پایین تر است.

نکته قابل توجه این که قیمت های فوق ، فقط هزینه بلیت و هتل هستند که بسته به نوع و درجه هتل و خدمات آن ، بالا و پایین می شوند. بخش عمده ای از هزینه های سفر ، پس از رسیدن به مقصد ایجاد می شود: هزینه خورد و خوراک ، حمل و نقل ، گشت های روزانه گروهی ، خرید و ... .

با این اوصاف ، اگر اعضای یک خانواده 4 نفری بخواهند یک هفته به مالزی بروند ، حدود 10 الی 15 میلیون تومان ، باید فقط برای بلیت و هتل بپردازند و طبیعتاً چند میلیونی هم هزینه های دیگر خواهند داشت. بدیهی است که پرداخت چنین هزینه ای برای عمده افراد طبقه متوسط ، ناممکن است و باید حسرت یک سفر معمولی خارجی را بخورند.

شدت نوسانات ارز ، آژانس های مسافرتی را ناگزیر کرده است که هزینه برخی تورها را به صورت ترکیبی از ریال و دلار یا یورو از مسافران بگیرند یا هنگام عقد قرارداد ، قید می کنند که در صورت افزایش مجدد نرخ ارز ، مابه التفاوت را از مسافران دریافت دریافت خواهند کرد.

شاید در وهله اول ، چنین به نظر برسد که آژانس های گردشگری ، برندگان این وضعیت هستند اما واقع مطلب این است که در وضعیت کنونی ، نه آژانس ها برنده اند و نه مسافران.

مسافران از آن جهت برنده نیستند که باید هزینه های چند برابری را تحمل کنند و یا اساساً قید سفر را بزنند. آژانس ها هم از یک سو ، با افزایش قیمت ها ، از تعداد مشتریانشان به طور فاحشی کاسته می شود و از سوی دیگر ، ناگزیرند مدام "بی ثباتی اقتصادی داخلی" را با "ثبات اقتصادی طرف های خارجی" شان مدیریت کنند و متحمل ریسک شوند، به ویژه آن که بسیاری از آژانس ها ، صندلی های هواپیما و اتاق های هتل ها را چارتر کرده اند و با افزایش قیمت ارز و کاهش تعداد مسافر ، متحمل خسارت هستند.

از سوی دیگر ، به دلایل متعددی سیاسی ، ورود گردشگر به کشور نیز - که با توجه به برابری ریال و دلار به نفع توریست های خارجی است - بسیار محدود است و آژانس ها از این منظر نیز ، وضعیت مناسبی ندارند.

با توجه به شرایط پیش آمده ، انتظار می رود که امسال ، از حجم مسافران ایرانی به سمت مقاصد خارجی کاسته و به طور قابل ملاحظه ای بر حجم مسافران داخلی افزوده شود. این وضعیت ، آمادگی مضاعف مسوولان گردشگری داخلی را برای مدیریت سفرهای نوروزی و پاسخگویی به نیازهای جدید را می طلبد.

به امید روزی که ایرانیان ، به حدی از توانمندی برسند که بتوانند مانند بسیاری از ملل دیگر ، به نقاط مختلف جهان سفر و "سیر فی الارض" کنند.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: تور گردشگری , تورهای مسافرتی , گردشگری,
ارسال توسط reza

پاسخ رهبر انقلاب به 10 پرسش درباره آمریکا

 
از نظر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مبارزه‌ ملت ایران با سیاست‌های سلطه‌طلبانه‌ آمریکا از سابقه‌ای تاریخی برخوردار است. این مقابله از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ آغاز شد و در ۱۶ آذر همان سال با سرکوب حرکت ضدآمریکایی دانشجویان ادامه یافت.
 

خبرگزاری فارس: از نظر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مبارزه‌ ملت ایران با سیاست‌های سلطه‌طلبانه‌ آمریکا از سابقه‌ای تاریخی برخوردار است. این مقابله از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ آغاز شد و در ۱۶ آذر همان سال با سرکوب حرکت ضدآمریکایی دانشجویان ادامه یافت.
 
 از نظر مقام معظم رهبری مبارزه‌ ملت ایران با سیاست‌های سلطه‌طلبانه‌ آمریکا از سابقه‌ای تاریخی برخوردار است. این مقابله از کودتای 28 مرداد سال 1332 آغاز شد و در 16 آذر همان سال با سرکوب حرکت ضدآمریکایی دانشجویان ادامه یافت.


متن زیر مروری است بر دیدگاه‌ها و مواضع حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره تقابل ملت ایران و دولت آمریکا، است که در قالب پرسش و پاسخ‌ و به‌مناسبت روز دانشجو، تنظیم و منتشر کرده است.

 

سوال

پاسخ

1

آیا تقابل ملت ایران با دولت آمریکا صرفا به پس از انقلاب اسلامی برمی‌گردد؟

مبارزه از زمان کودتای 28 مرداد 1332 آغاز شده و تاکنو ادامه دارد.

2

16 آذر با چه ویژگی‌هایی باید شناخته شود؟

16 آذر متعلق به دانشجوی ضدآمریکا و ضد سلطه است.

3

مصادیق دشمنی دولت آمریکا علیه ملت ما چه بوده است؟

کمک به حرکت‌های تروریستی، تصرف دارائی ایران کمک به صدام در جنگ با ایران، شلیک به هواپیمای مسافربری، اهانت به ملت ایران، تحریم‌های همه‌جانبه.

4

علت اصلی دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران و جمهوری اسلامی چیست؟

یک: نفی سلطه‌پذیری، وابستگی سیاسی و سکولاریزم اخلاقی؛

دو: پافشاری ما بر هویت ملی و اسلامی، دفاع از مظلومان و فتح قله‌های علمی

5

علت بنیادین مقابله ما به دولت آمریکا چیست؟

طبق آیات قرآن پای‌بندی به ایمان بالله و کفر به طاغوت واجب است و امروز طاغوت اعظم در دنیا آمریکاست.

6

آیا رابطه با آمریکا خطر او را برای ما کم می‌کند؟

به دو دلیل خطر آمریکا را کم نمی‌کند. یک: آمریکا به عراق حمله کرد؛ در حالی که با هم رابطه‌ای سیاسی داشتند. دو: رابطه، برای آمریکائی‌ها، همیشه وسیله‌ای برای نفوذ در قشرهای مستعد مزدوری بوده است.

7

چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم؟

مذاکره در سایه‌ی تهدید و فشار و از موضع ابرقدرتی، مذاکره نیست.

8

بعد از این مدت مبارزه کدام کشور پیروز میدان بوده است؟

بقاء و پیشرفت انقلاب نشانه‌ی پیروزی ملت ایران است؛ ارزش‌های آمریکایی در دنیا افول کرده‌اند.

9

آمریکا چه زمانی از دشمنی با ملت ایران دست خواهد برداشت؟

تا زمان تحقق اقتدار همه‌جانبه‌ی سیاسی، اقتصادی و علمی ایران این دشمنی ادامه دارد.

10

سرانجام مبارزه‌ی تاریخی ملت ایران با دولت مستکبر آمریکا چه خواهد بود؟

سنت‌های الهی پیروزی جبهه حق را تضمین می‌کند.

 

 


ادامه مطلب...

ارسال توسط reza

زمان واریز سهمیه‌ بنزین اسفند ماه

 
سهمیه های بنزین خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی تا ساعت 24 امشب بدون تغییر به کارت های هوشمند سوخت واریز می شود ضمن آنکه وزارت نفت قیمت بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا را اعلام کرد.
 

خبرگزاری مهر:  سهمیه های بنزین خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی تا ساعت 24 امشب بدون تغییر به کارت های هوشمند سوخت واریز می شود ضمن آنکه وزارت نفت قیمت بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

برای سومین سال متوالی سهمیه و قیمت بنزین خودروهای شخصی، خدماتی و عمومی خودروها در اسفند ماه سالجاری تثبیت شده است و این سهمیه با قیمت 400 تومانی تا ساعت 24 امشب دوشنبه 30 بهمن ماه سالجاری به کارت هوشمند سوخت خودروها واریز خواهد شد.

از این رو برای اسفند ماه سالجاری هر لیتر بنزین نیمه یارانه ای با قیمت 400 تومان و بنزین آزاد با نرخ 700 تومان عرضه می شود ضمن آنکه آمارهای رسمی نشان می دهد که در بهمن ماه امسال به طور متوسط روزانه 10 تا 12 میلیون لیتر بنزین با قیمت آزاد 700 تومانی در جایگاه‌ها به فروش رسیده است.
     
برای سومین ماه فصل زمستان و در آستانه نوروز 25 لیتر سهمیه بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با نرخ نیمه یارانه ای اختصاص یافته است، این در حایل است که برای اسفند ماه هیچگونه تغییری در سهمیه خودروهای عمومی و خدماتی حاصل نشده است.
   
از سوی دیگر برای اسفند ماه سالجاری سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیت، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.  

جزئیات قیمت بنزین و گازوئیل اروپایی


همزمان با ورود به دوازدهمین ماه سال، عرضه و توزیع بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا در تهران آغاز شده است و پیش بینی می شود به زودی این نسل جدید فرآورده‌های نفتی در هفت کلانشهر دیگر همچون کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اراک، شیراز و اهواز هم عرضه شود.


بر اساس آخرین تصمیم ستاد هدفمندی یارانه ها در شرایط فعلی بنزین به صورت 2 نرخی شامل بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاه های کشور عرضه می شود.

این در حالی است که با توزیع و عرضه بنزین با استاندارد یورو 4 و 5 اروپا عدد اکتان و درجه آرام سوزی این فرآورده بیش از بنزین معمولی فعلی عرضه شده در جایگاه های سوخت است.

از این رو برای اسفند ماه سالجاری با وجود افزایش هزینه های تولید بنزین و گازوئیل یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا با موافقت دولت قیمت این دو فرآورده نفتی با قیمت های مصوب آذر ماه سال 1389 عرضه خواهد شد.

به عبارت دیگر هم اکنون قیمت نیمه یارانه‌ای هر لیتر بنزین یورو 4 و 5 در جایگاه‌های سوخت استان تهران 400 تومان و بهای آزاد این فرآورده نفتی جدید 700 تومان است. همچنین قیمت نیمه یارانه ای هر لیتر گازوئیل با استاندارد یورو 4 اروپا 150 تومان و بهای آزاد آن در جایگاه های سوخت 350 تومان خواهد بود.

از سوی دیگر در اسفند ماه سالجاری همچون ماه گذشته به خودروهایی همچون زانتیا، هیوندا آوانته، پژو 407، مزدا سه با 2000  سی.سی قدرت موتور، خودروهایی همچون مگان 2000، سمند سریر، قشقائی، وانت مزدای دوکابین و تک کابینه، ام.وی.ام 530 و x33 که دارای توان بین 1800 تا 2000 سی.سی قدرت موتور هستند، سهمیه بنزین 400 تومانی اختصاص نمی یابد.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: سهمیه بنزین , سهمیه سوخت,
ارسال توسط reza

ثروت بادآورده دلاری براي افراد خاص

 
رئيس اتاق بازرگاني ايران از ثروت هاي بادآورده توسط افراد خاص در اثر التهابات اخير ارزي خبر داد و گفت: بايد فضاي رانت خواري و محيط فسادآميز به وجود آمده از بين برود.
 
کیهان: رئيس اتاق بازرگاني ايران از ثروت هاي بادآورده توسط افراد خاص در اثر التهابات اخير ارزي خبر داد و گفت: بايد فضاي رانت خواري و محيط فسادآميز به وجود آمده از بين برود.

محمد نهاونديان ديروز در نوزدهمين نشست هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران، يكي از اصلي ترين حقوق مردم ايران را آرامش و امنيت رواني اعلام كرد و گفت: در سخنان مقام معظم رهبري بر حفظ آرامش امنيت رواني براي مردم تأكيد شده است.

وي با تأكيد بر وحدت و انسجام و استفاده از همه ظرفيت ها براي هماهنگي فعالان اقتصادي اظهار داشت: بي اخلاقي ها بايد متوقف شود و اين تنها به حوزه سياست مربوط نمي شود، بلكه جزء حقوق اساسي همه مردم به شمار مي آيد.

وي افزود: لازمه قدرت برنامه ريزي براي مديران اقتصادي اين است كه نسبت به محيط پيراموني خود احساس امنيت كنند، نابسامان كردن شرايط كلان اقتصادي به آرامش و امنيت كشور لطمه وارد مي كند.

رئيس اتاق بازرگاني ايران فهم، علم، حلم و حكم را شرط اصلي برقراري عدالت برشمرد و گفت: در شرايط حساس و بحراني بردباري و حركت براساس عدل و عقل بيش از پيش احساس مي شود.

وي در مورد اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در مرحله دوم اظهار داشت: تا زماني كه ثبات اقتصادي در كشور ايجاد نشده است بايد از هر حركتي كه باعث بروز التهاب شود خودداري كرد.

نهاونديان با تأكيد بر اينكه التهابات اخير ارزي قدرت خريد پول ملي را كاهش داده است و اين عامل باعث افزايش ارزش ساير دارائي ها شده است، گفت: افراد خاصي از شرايط فعلي استفاده كرده و سودهاي بادآورده اي را به دست آورده و باعث بروز محيط فسادآميز شده اند، لذا لازم است، تا شوراي پول و اعتبار در اين خصوص براي تصميم گيري، سرعت بيشتري داشته باشد.

وي با اشاره به انتخابات خرداد ماه 92 گفت: اتاق ايران به عنوان پارلمان بخش خصوصي و اتاق اقتصاد كشور بايد رويكرد حساب شده اي اتخاذ كند و بايد مانند بقيه مردم حضور فعالي در انتخابات داشته باشند.

نهاونديان گفت: اتاق ايران به عنوان يك نهاد مدني غيرسياسي از كانديداي خاصي جانبداري نمي كند و به عنوان يك نهاد مشورتي تحليل و نقشه راهي از اقتصاد كشور را در اختيار دولت جديد و مردم قرار مي دهد.
 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: ارز , هدفمندی یارانه , اقتصاد,
ارسال توسط reza
بر اساس پیش‌بینی‌ها:

سقوط نرخ دلار و سكه تداوم دارد

 
با اجرایی شدن برنامه بانك مركزی برای عرضه گسترده ارز به بازار و آغاز دور جدید پیش فروش سكه، پیش‌بینی‌ها از تداوم سقوط قیمت دلار و سكه در بازار در روزهای آینده حكایت دارد.
 
خبرگزاری مهر: قرار است برنامه بانك مركزی برای عرضه گسترده ارز به بازار و دور جدید پیش فروش سكه در روزهای آینده اجرایی شود.

با اجرایی شدن برنامه بانك مركزی برای عرضه گسترده ارز به بازار و آغاز دور جدید پیش فروش سكه، پیش‌بینی‌ها از تداوم سقوط قیمت دلار و سكه در بازار در روزهای آینده حكایت دارد.

قیمت دلار در بازار در روز جاری (دوشنبه) به 3650 تومان، یورو به 4930 تومان و پوند به5660 تومان كاهش یافته، ضمن اینكه قمت سكه تمام بهار آزادی طرح جدید به یك میلیون و 411 هزار تومان، طرح قدیم به یك میلیون و 395 هزار تومان، نیم سكه به 710 هزار تومان، ربع سكه به 430 هزار تومان و سكه گرمی به 310 هزار تومان رسیده است.
 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: نرخ دلار , قیمت سکه,
ارسال توسط reza

احتمالا فتنه‌هاي ديگري پيش رو داريم

 
جانشین فرمانده ناجا، فتنه 88 را نعمت خداوند بر یگان ویژه و پلیس دانست و گفت: اگر ما براین باور باشیم که فتنه 88 اتفاقی بود که به وقوع پیوست و به پایان رسید، اشتباه بزرگی است
 

خبرگراری ایسنا: جانشین فرمانده ناجا، از به کارگیری پلیس افتخاری در یگان ویژه ناجا خبر داد و گفت: همواره جوانانی هستند که مایلند در کنار ماموران یگان ویژه باشند که از این افراد می‌توان در قالب پلیس افتخاری استفاده کرد.

سردار احمدرضا رادان در همایش فرماندهان یگان‌های ویژه سراسر کشور با بیان‌ اینکه محبوب‌ترین پرسنل نیروی انتظامی در یگان ویژه مشغول به خدمت هستند و من علاقه خاصی به نیروهای آن دارم، گفت: نیروهای یگان ویژه ولایتی، مقتدر، شجاع و با بصیرت هستند.

رادان بصیرت را پشت سر ولی‌فقیه حرکت کردن دانست و افزود: انحرافات و فتنه‌ها از جایی آغاز می‌شود که به اوامر ولی‌فقیه بی‌توجه باشیم و حرکت در پشت سر ولی‌فقیه، مانع از انحراف می‌شود. وی با اشاره به فتنه 88 گفت: این فتنه ماموریت عادی نبود و در واقع آزمایش خداوندی بود و نشان داد که ما تا چه اندازه در برابر امر ولی خود مطیع هستیم.

 جانشین فرمانده ناجا، فتنه 88 را نعمت خداوند بر یگان ویژه و پلیس دانست و گفت: اگر ما براین باور باشیم که فتنه 88 اتفاقی بود که به وقوع پیوست و به پایان رسید، اشتباه بزرگی است؛ چرا که پیش از این فتنه نیز شیطنت‌هایی از سوی دشمنان وجود داشت و این امر محتمل است که پس از پایان یافتن انحرافات 88، فتنه‌های دیگری نیز پیش رو داشته باشیم. جانشین فرمانده ناجا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی براینکه «اساس فرماندهی در نیروهای مسلح فرماندهی انقلابی است و باید بتوان با کمترین امکانات بهترین خروجی را داشت»، افزود: تامین تجهیزات و امکانات برای یگان ویژه به تصویب رسیده است.

 




ارسال توسط reza

فـال روزانه  1391/12/01

 

 


فال روزانه متولدین فروردین

امروز روز خوب و سرگرم کننده ای است. خوش بگذرانید. شما صحبت کردن با دیگران را دوست دارید زیرا امروز احساس کنجکاوی و اجتماعی بودن می کنید. می خواهید بدانید که اطرافتان چه می گذرد. روابط با خواهر و برادرها، همسایه ها و اقوام خوب و سرزنده خواهد بود.

پیش بینی روابط شما: امروز روال عادی روزانه شاید شما را اذیت کند. الگوهای همیشگی رابطه عشقی شما محدودکننده و آزاردهنده هستند. این فاز گذرا است. بهتر است آن چیزهایی که شما را از لذت بردن از زندگی باز می دارند تغییر دهید.

پیش بینی شغل شما: امروز از کاری که برایتان جالب نیست خسته می شوید. سعی کنید کارهایی که دیگران می توانند بهتر انجام دهند را به آنها بسپارید. نیازی نیست که خلاف جهت جریان حرکت کنید. زمان شما بسیار ارزشمند است.

 

فال روزانه متولدین اردیبهشت

امروز روز خوبی برای کسب و کار و تجارت است. ولی باید مراقب ممنوعیت های امروز باشید. می توانید بانک داده های خود را تکمیل کنید و تکالیفتان را انجام دهید. شاید هم رویاها و ایده های زیرکانه و پولسازی داشته باشید.

پیش بینی روابط شما: امروز سفره دلتان را باز می کنید و در مورد رابطه نزدیکی که دارید نفس راحتی می کشید. اگر از نحوه پیش رفتن امور راضی نیستید و احساس می کنید که به مرزی رسیده اید که دیگر دوست ندارید از آن فراتر بروید. اکنون وقت عمل است.

پیش بینی شغل شما: امروز نفس راحتی می کشید و از کاری که اخیراً مشغول انجامش بودید خیالتان راحت می شود. مطمئن باشید که مشغله روزهای گذشته تمام شده است و می توانید زمانی برای استراحت بیابید.

 
فال روزانه متولدین خرداد


امروز بسیار مهربان و صمیمی هستید. از بازدید از مکان هایی که قبلاً ندیده اید لذت می برید. همچنین از صحبت با افرادی با پس زمینه ها و فرهنگ های مختلف خوشحال می شوید. دنیایتان را گسترش دهید.

پیش بینی روابط شما: مهمانی ها و مناسبت های اجتماعی برای روابط شخصی فرصت هایی طلایی هستند. امروز فرد خاصی وارد زندگی شما می شود، ولی انتظار ندارید که اتفاق خاصی بیفتد. این فرد خاص نه تنها لباس های خاصی می پوشد بلکه ایده هایی دارد که با رویکردهای عمومی از زندگی متفاوتند.

پیش بینی شغل شما: آرام باشید و درست فکر کنید. اخیراً در مورد کارهایتان بی پروا بوده اید. زمان آن رسیده است که توقف کنید و ایده های بهم ریخته خود را نظم بخشید. حرکت خود را کند کنید. با ذهنی باز می توانید ایده های بد را از ایده های خوب تشخیص دهید. سعی نکنید همه آنها را یکجا عملی کنید.
 

فال روزانه متولدین تیر


مراقب باشید. تمرکز شما بر مالیات، بدهی، اموال مشترک و مسائل ارث و میراث و بیمه است. امروز پنجره کوچکی باز می شود و می توانید تصمیمات مهمی بگیرید.

پیش بینی روابط شما: امروز طبل زندگی شما ضرب دیگری دارد که باید به آن گوش دهید. با آنکه به افرادی که با آنها پیوند نزدیکی دارید وفادار بوده اید، تمایل دارید که روابطی که دیگر ارزش انرژی گذاشتن ندارند را متوقف کنید. به ندای دلتان گوش دهید و اگر لازم شد اقدام کنید.

پیش بینی شغل شما: امروز باید از ابرها پایین بیایید و با واقعیت موقعیت کاری خود مواجه شوید. آنقدرها که فکر می کردید بد نیست. نترسید و برای انجام کارتان وقت مفید بگذارید. بازدهی شما بیش از همیشه است.

 
 
فال روزانه متولدین مرداد

بحث و گفتگو با دوستتان امروز گرم و صمیمی خواهد بود. از گپ زدن با افراد در مهمانی ها لذت می برید. با آنها در مورد رویاهایتان برای آینده حرف بزنید و بازخورد آنها را بگیرید.

پیش بینی روابط شما: امروز حس می کنید که باید کار خودتان را بکنید. وارد شدن به روال عادی و کسل کننده همیشگی می تواند انسان را غمگین کند و بهترین روابط را ویران کند. اگر حس می کنید که این اتفاق در شرف وقوع است، باید همین حالا اقدام کنید. بیرون بروید، لباس و رفتارتان را عوض کنید و کارهای متفاوتی انجام دهید.

پیش بینی شغل شما: با انرژی بالای امروز رسیدن به گرد پای شما سخت می شود. حالا زمان خوبی برای ترمز کردن و نگاه کردن به نقشه است. قبل از آنکه پایتان را روی پدال گاز بگذارید و بی هدف حرکت کنید، ببینید که به کجا می روید.


فال روزانه 
متولدین شهریور


جزئیات خصوصی زندگی شخصی شما امروز کمی جنبه عمومی می یابند، به خصوص در چشم رؤسا، والدین، معلمین و افراد بسیار مهم. از این موضوع آگاه باشید. شاید حس کنید که کنترل مسائل کمی از دستتان در رفته است.

پیش بینی روابط شما: امروز حقایقی در مورد شما و طرفتان فاش می شود. از این فرصت برای صحبت کردن در مورد اسرار استفاده کنید و اگر هر دوی شما می توانید با آن کنار بیایید و اسرارتان را با هم در میان بگذارید، باید این کار را بکنید. اگر این کار را بکنید، صداقت و عشق شکوفا می شود و انحاء غیرمنتظره ای نمود می یابد.

پیش بینی شغل شما: امروز افراد سراغ شما می آیند تا از شما مشورت بخواهند. ذات قابل اطمینان، متعادل و اهل عمل شما مایه آرامش افرادی است که درگیر مشغله روزانه هستند. شاید بهتر باشد برای زمانی که می گذارید پول بگیرید.


فال روزانه متولدین مهر

امروز شاید کمی بیقرار باشید زیرا به دنبال ماجرا و کمی تفریح هستید. می خواهید کار متفاوتی انجام دهید و این خارج از روتین و روال عادی شماست. از یاد گرفتن چیزهای تازه لذت می برید. در مورد برنامه های بزرگ خود مراقب باشید و چشم و گوشتان را باز نگه دارید.

پیش بینی روابط شما: از این فرصت برای امتحان کردن راه های جدید بودن با طرفتان استفاده کنید. امروز می توانید فعالیت های مختلفی را تجربه کنید و به مکان هایی بروید که تابحال نرفته اید. عادت بلای هر رابطه ای است، ولی رابطه ای که کارهای جدیدی را امتحان می کند برای هر دو طرف خوب است.

پیش بینی شغل شما: به حرف هایی که به افراد مختلف می زنید دقت کنید و کلمات خود را با دقت انتخاب کنید. دیدگاه های دیگران شاید از دیدگاه شما محافظه کارانه تر باشد به خصوص در چنین روزی. اگر مواظب نباشید شاید به کسی توهین کنید. حرفه ای رفتار کنید.

 
فال روزانه متولدین آبان


حمایت دیگران شاید امروز برای خانه و خانواده به کمکتان بیاید. بهر طریق باید از هر کمکی استقبال کنید. امروز با هر چیزی موافقت نکنید. صحبت در مورد اموال مشترک محتمل است. فقط حرف بزنید. چیزی را امضاء نکنید.

پیش بینی روابط شما: امروز شیطان درون شما خودش را نشان می دهد. اگر می خواهید آرزویتان برآورده شود، به طریق معمول رفتار نکنید. مسیری غیرمتعارف انتخاب کنید. ذات واقعی خودتان را نشان ندهید.

پیش بینی شغل شما: اخلاق کاری شما امروز بسیار قوی است. کارهای زیادی را به انجام می رسانید، پس نترسید و مقدار بیشتری کار انجام دهید. قوه تمرکز شما قوی است و منابعی که نیاز دارید موجود است.


 

فال روزانه متولدین آذر

امروز تمرکز شما بر روی شراکت ها و دوستی های نزدیک است. باید آماده سازش و مصالحه باشید. امروز جذاب خواهید بود و به همین علت می توانید از صحبت کردن و نوشتن پول درآورید.

پیش بینی روابط شما: اگر امروز حس کردید که از فرد مورد علاقه خود کمی دور شده اید، باید تقصیر را گردن تقدیر امروز بیندازید! دوست ندارید که به چیزی وابسته باشید، چه به روال عادی زندگی چه به رابطه. پس بهتر است که از انرژی امروز بهره ببرید و انگیزه ها، امیدها و ترس های خود را کشف کنید. آماده هر سورپریزی باشید.

پیش بینی شغل شما: نقاط قوت شما در بازآفرینی، گسترش و تقویت است. ولی امروز متوجه می شوید که باید عکس موارد فوق را انجام دهید. قطعاً این حالت محبوب کاری شما نیست، ولی در محل کار به شما کمک می کند.

فال روزانه متولدین دی

روز خوبی برای کسب و کار و تجارت است. به ایده های پولساز خود اعتماد کنید. شاید هم پول جذب کنید. اگر باید پول خرج کنید یا تصمیمات مهمی بگیرید، باید مراقب باشید. امروز هر چیزی که می توانید یاد بگیرید و تا فردا برای تصمیمات مهم صبر کنید.

پیش بینی روابط شما: امروز ترک هایی بر روی رابطه شما ایجاد می شود و اگر سعی کنید که آنها را پنهان کنید بیشتر آشکار می شوند. بهتر است که به مشکلات اعتراف کنید و با گشاده رویی و صداقت با آنها مواجه شوید. شروع کنید و به زودی احساس بهتری خواهید داشت.

پیش بینی شغل شما: اخیراً حس می کردید که در محل کار از همه عقب تر هستید. ولی حالا همکارانتان متوجه می شوند که بدون شما انجام کارها سخت تر می شود. دیگران شما را بسیار تحسین می کنند، چه این مطلب را ابراز کنند چه نکنند.

 

فال روزانه متولدین بهمن

امروز روزی پر از بازی و سرگرمی است. با آنکه بر پول و وجه نقد و درآمدها متمرکز هستید، ولی امروز سرحال و سرزنده هستید. زمانی خوبی برای خریدن لباس و چیزهای دیگر است.

پیش بینی روابط شما: اگر واقعاً دوست دارید که امروز اتفاق مثبتی بیفتد، باید روش غیرعادی تری برای رسیدن به آن در پیش بگیرید. امروز باید موارد غیرمتعارف را امتحان کنید. اگر به دنبال فردی هستید که دیدگاه خاص خود از زندگی را با او در میان بگذارید، احتمالاً شانس با شماست. ولی اینکه او را چگونه و کجا ملاقات می کنید، مشخص نیست.

پیش بینی شغل شما: بجای آنکه با نقشه ای پیش بروید که هنوز از آن مطمئن نیستید، انرژی خود را نگه دارید. بهتر است که صبر کنید و نقشه های ب و ج بکشید، نه اینکه کورکورانه نقشه آ را دنبال کنید. دیگران به سوی رویکرد شما جذب خواهند شد.

 
فال روزانه متولدین اسفند

صحبت با اعضای خانواده امروز گرم و خوشایند است. از تنها مانند در خانه لذت می برید و با این حال دوست دارید کار سرگرم کننده ای انجام دهید. در جهت جریان حرکت کنید.

پیش بینی روابط شما: در مورد رابطه خاصی امروز احساساتتان شدید است. شاید برای نحوه رفتارتان یا انجام کارهایی که دوست ندارید انجامشان دهید، تحت فشار بودید. امروز حال و هوای آشوبگری دارید و نمی خواهید همکاری کنید. البته این موجب بدتر شدن اوضاع بین شما نمی شود.

پیش بینی شغل شما: امروز روزی عالی برای انجام هرگونه ویراستاری یا کنترل دوباره است. پس این کارها را انجام دهید. امروز چشم عقاب دارید و می توانید از یک کیلومتری خطاها را تشخیص دهید. حرکت های شما مؤثر و دقیق خواهند بود.
 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: فـال روزانه , فـال,
ارسال توسط reza

بررسی نقش دلال‌ها در آشفتگی بازار خودرو

 
خودرو که مدت‌ها بود از حالت سرما‌یه‌ای خود به نقش اصلی‌اش، یعنی یک کالای مصرفی با دوام بازگشته بود، در کنار طلا و دلار تبدیل به ضلع سوم مثلث کالاهای سرمایه‌ای دهه ۷۰ در ایران شده است.
 

دنیای اقتصاد: ماشین زمان را شاید تنها در فیلم‌های علمی- تخیلی دیده باشید، ماشینی که با سوار شدن بر آن می‌توان به گذشته رفت و دورانی را تجربه کرد که یا فرصت دیدن آن را از نزدیک نداشته‌ایم و یا مدت‌ها بوده که به خاطره‌ها پیوسته، اما حالا اتفاقی نظیر سوار شدن در ماشین زمان در بازار خودرو رخ داده است و مشتریان این بازار را به حال و هوای اوایل دهه ۷۰ برده است.

دهه‌ای که خودرو در آن کیمیا شده بود و در بازار نقش یک کالای سرمایه‌ای را بازی می‌کرد، البته تجربه از بین بردن فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار هم در این دهه اتفاق افتاد، به این ترتیب که خودروسازان با روش قیمت‌گذاری بر اساس حاشیه بازار توانستند فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار را مهار کنند، روشی که خودروسازان باز هم بر اجرای آن اصرار دارند.

حالا یک بار دیگر و در سال ۱۳۹۱، خودرو که مدت‌ها بود از حالت سرما‌یه‌ای خود به نقش اصلی‌اش، یعنی یک کالای مصرفی با دوام بازگشته بود، در کنار طلا و دلار تبدیل به ضلع سوم مثلث کالاهای سرمایه‌ای دهه ۷۰ در ایران شده است. اتفاقی که باعث شد تا حجم زیادی از سرمایه روانه بازار این کالا شود و قیمت این کالا را به طرز ناباورانه‌ای بالا ببرد، اما چه شد که غده افزایش قیمت در بازار خودرو بار دیگر متورم شده است؟

چه اتفاقی باعث شد تا داستان خرید و فروش سکه در بازار خودرو هم رخ بدهد و در روزهایی که برخی از زن‌های خانه‌دار در صف خرید سکه و ارز برای افزایش سرمایه‌های هرچند اندک خود تلاش می‌کردند، عده‌ای از مشتری‌های عادی خودرو هم به خیل دلال‌های این بازار پیوستند؟ مشتریانی که به امید به دست آوردن سود در کوتاه‌مدت، نقدینگی خود را تبدیل به خودرو کردند و آن را در پارکینگ خانه‌هایشان نگه داشتند به امید روزی که در آشفته بازار خودرو، کالای خود را با قیمتی بالاتر از قیمت خریدشان روانه بازار کنند.

چه شد که رهبری بازار به دست دلالان افتاد و قیمت‌ها در بازار هر روز بیشتر از روز قبل شد و هیچ راهکاری هم در این میان کارگر نیفتاد؟ هر چند بر اساس تازه‌ترین مصوبه دولت اختیار قیمت‌گذاری به خودروسازان سپرده شده است، راهکاری که خودروسازان برای کوتاه کردن دست دلال‌ها اصرار زیادی به اجرای آن داشتند و حالا هم به آن رسیده‌اند، اما باید دید که اجرایی شدن این مصوبه با دلالان بازار خودرو چه خواهد کرد.

در این بین هرچند خودروسازان بر اساس مصوبه اخیر دولت می‌توانند قیمت محصولاتشان را بر اساس حاشیه بازار تعیین کنند، اما به نظر می‌رسد که دلالا‌ن با دامن زدن به افزایش قیمت‌ها لطف بزرگی را در حق خودروسازان کرده‌اند!

حال سوال اصلی این است که آیا واقعا دلال‌ها باعث افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها در بازار شده‌اند؟

عارضه‌ای به نام کاهش عرضه

کاهش عرضه اولین دلیلی است که می‌توان به نقش آن در آشفته شدن بازار خودرو اشاره کرد. بازار در‌واقع مانند آینه‌ای، تبعات کاهش تولید خودرو را منعکس کرد، بازتابی به نام افزایش شدید قیمت‌ها و موجی که از آن ایجاد شد، موجی که حالا خودروسازان سوار بر آن قیمت‌های جدید خود را تعیین کرده‌اند.

در واقع رفتار بازار طی چند ماه گذشته کاملا با رفتار خودروسازان هماهنگ بوده و آهنگ افزایش قیمت‌ها در بازار با کاهش تولیدات شدت بیشتری پیدا می‌کرد. به این ترتیب سرمایه‌ای که سال‌ها پيش بارش را از بازار خودرو بسته و این بازار را ترک کرده بود بار دیگر به سمت این بازار گرایش پیدا کرد، بازاری که مشتری‌های دست به نقد زیادی دارد. یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» در این رابطه می‌گوید که دلال‌های بازار خودرو خالق این وضعیت نیستند و نباید گناه افزایش قیمت‌ها را تماما به گردن آنها انداخت. او در ادامه می‌گوید: این دلال‌ها تا قبل از این کجا بودند؟ چرا ناگهان همه وارد کار خرید و فروش شده‌اند تا آنجا که بر اساس آمار تنها ۵ درصد از مشتری‌های بازار خودرو مصرف‌کنندگان واقعی این کالا هستند و ۹۵ درصد باقیمانده با هدف کسب سود وارد این بازار شده‌اند؟

این کارشناس وجود دلال‌ها در بازار را نشانه‌ای از هجوم نقدینگی به این بازار می‌داند و معتقد است که نباید رابطه همزمانی را با رابطه علت و معلولی اشتباه گرفت. او در توضیح بیشتر می‌گوید: چون افزایش قیمت‌ها در بازار با حضور دلال‌ها همزمان شده است نباید تصور کرد که دلال‌ها علت این افزایش قیمت‌ها هستند. این کارشناس اقتصادی علت اصلی تبدیل شدن یک کالای مصرفی با دوام به یک کالای سرمایه‌ای آن هم بعد از ۱۵ سال را بیشتر از هر چیز دیگری نشانه‌ای از بر هم خوردن ثبات اقتصاد کلان کشور می‌داند و می‌گوید: در حال حاضر عرضه و تقاضا به هم خورده است و این بازار تنها در صورتی روی تعادل و آرامش را خواهد دید که از این حالت التهاب بیرون بیاید. این به این معنا است که اگر قیمت‌ها رنگ ثبات را به خود ببینند، حتی با وجود قیمت‌های فعلی هم تعادل دور از ذهن نخواهد بود. به این ترتیب که با از بین رفتن التهاب بازار و به دنبال آن از بین رفتن میل تبدیل نقدینگی به کالا، مشتری‌های کاذب این بازار کنار خواهند کشید و به دنبال آنها دسته دوم از مشتری‌ها که قدرت خریدشان کفاف قیمت‌های فعلی را نمی‌دهد هم از دور خارج می‌شوند. به این ترتیب خودروسازان می‌مانند و مشتری‌های واقعی این بازار، که تعادل جدید بر اساس حضور آنها شکل می گیرد.



دست قدرتمند دلال‌ها


اما برخلاف این کارشناس اقتصادی، خودروسازان و قطعه‌سازان به حضور و تاثیر بی‌چون‌و چرای دلال‌ها در بازار و نوساناتی که آنها در این بازار ایجاد کرده‌اند اعتقاد زیادی دارند. با این وجود به نظر می‌رسد که خودروسازان برای کوتاه کردن دست دلال‌ها از بازار راهکار چندان تاثیر‌گذاری هم ارائه نداده‌اند. یکی از این راهکارها ثبت نام و خرید خودرو با کارت ملی بود که گویا این روش هیچ تاثیری در کاهش دلال‌بازی‌ها نداشته است. این راه‌حل را خودروسازان زمانی که از قیمت‌گذاری بر اساس حاشیه بازار و کنترل خرید و فروش از این طریق ناامید شده بودند اجرایی کردند، روشی که شنیده می‌شود نتوانست از فروش دسته‌های صدتایی و دویست‌تایی خودروها به دلال‌ها پیشگیری کند.

ساسان قربانی، دبیر انجمن خودروسازان روش‌های قهری و اجباری مانند آنچه در رابطه با خرید با کارت ملی اتفاق افتاد را کارساز نمی‌داند و می‌گوید: استفاده از محدودیت‌های این‌چنینی نه تنها کارساز نیست بلکه خود باعث ایجاد فساد می‌شوند، ما باید کاری کنیم که قیمت در بازار به تعادل برسد و با این تهدیدها هم نمی‌توان قیمت‌ها را کنترل کرد. او معتقد است روش‌های قهری و دستوری بی‌فایده است و تنها راه‌حل افزایش تولید است.

قربانی از دو زاویه به افزایش قیمت‌های اخیر در بازار نگاه می‌کند و می‌گوید: اگر افزایش قیمت‌ها را به عرضه و تقاضا ارتباط بدهیم ابتدا باید ببینیم که آیا عرضه و تقاضا در حال حاضر واقعی است یا خیر؟ او در ادامه می‌گوید: با توجه به تجربه سال گذشته در تولید به نظر می‌رسد در بازار برای حدود یک میلیون دستگاه خودرو کشش کافی وجود دارد. حال با توجه به اینکه میزان تولید امسال نسبت به سال قبل نصف شده است، متوجه می‌شویم که تقاضا وجود دارد. از این زاویه اگر به دنبال حل ماجرا باشیم باید تولید را افزایش دهیم. او در ادامه می‌گوید: حالا باید دید آیا فقط کاهش عرضه قیمت‌ها را بالا برده است؟ او پاسخ این سوال را منفی می‌داند و می‌گوید: حتی اگر تولید زیاد هم بود باز هم قیمت‌ها در کارخانه افزایش می‌یافت. زیرا به هر حال هزینه‌های تولید بالا رفته است.

محمدرضا نجفی‌منش هم با روش‌های دستوری برای کوتاه کردن دست دلال‌ها از بازار مخالف است و معتقد است که تنها راه‌کار افزایش تولید است و رساندن قیمت‌ها به حاشیه بازار.

قربانی اما به تاثیر دلال‌ها در دامن زدن به افزایش قیمت‌ها اعتقاد زیادی دارد و می‌گوید: دولت در یک محدوده زمانی برای اینکه به مردم فشار نیاید قیمت‌ها را ثابت نگه داشت؛ اما تمام این ثابت نگه داشتن‌ها باعث افزایش دلال‌بازی‌ها شد، زیرا دلال‌ها با ثابت شدن قیمت‌ها از طرق مختلف از خودروسازان خودرو خریدند و همین اتفاق هم باعث شد تا واسطه‌گری افزایش پیدا کند و دلال‌ها قیمت‌ها را در بازار افزایش دهند. او در ادامه می‌گوید: حالا که قیمت‌ها واقعی شده‌اند می‌توانیم با افزایش تولید عرضه را پوشش دهیم و با به تعادل رساندن بازار سعی کنیم تا قیمت‌ها را کاهش دهیم. او البته کاهش قیمت چشمگیری را پیش‌بینی نمی‌کند و بیشتر به از بین رفتن تقاضاهای کاذب در بازار امیدوار است.

اما آیا رساندن قیمت خودرو به حاشیه بازار دلال‌بازی‌ها را کاهش خواهد داد؟



شیوع دلال‌بازی در بازار

با تصویب لایحه اخیر دولت مبنی بر قیمت‌گذاری بر اساس نرخ ارز مبادله‌ای و همچنین باز گذاشتن دست خودروسازان برای تعیین قیمت محصولاتشان بر اساس حاشیه بازار، بعید نیست بسیاری از کسانی که در ماه‌های ابتدایی سال و قبل از افزایش قیمت‌ها اقدام به ثبت نام خودرو کرده بودند و هنوز هم موفق به دریافت خودروی خود نشده‌اند، وارد چرخه دلال‌ها شوند. از آنجایی که تعداد این افراد کم نیست و از طرفی مابه‌التفاوتی که باید برای دریافت خودروی خود پرداخت کنند بسیار چشمگیر است به نظر می‌رسد که بسیاری از این مشتری‌ها برای پرداخت این مابه‌التفاوت راهی جز فروش خودروی خود با قیمتی بالاتر در بازار نخواهند داشت. این افراد که عموما مشتری‌های واقعی این بازار هستند و در ماه‌های ابتدایی سال با امید دریافت خودرویی از کارخانه که چند میلیون از بازار ارزان‌تر باشد اقدام به پیش‌خرید خودرو کرده بودند، حالا با مابه‌التفاوت‌هایی عجیب و باورنکردنی در دعوت‌نامه‌های خود رو به رو شده‌اند.

 برای مثال مابه‌التفاوت خودرویی مانند مگان به ۱۸ میلیون تومان می‌رسد. برای بسیاری از کسانی که این خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند پرداخت چنین مابه‌التفاوتی سنگین تمام می‌شود، تا آنجا که برخی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد فروش خودروی خود را بر نگه داشتن آن ترجیح می‌دهند. فروش خودروهای ثبت نامی در بازار برای این افراد راهی خواهد بود تا به واسطه آن قادر به پرداخت مابه‌التفاوتی باشند که خودروسازان برای آنها در نظر گرفته‌اند. با وجود این به نظر می‌رسد که حتی روش قیمت‌گذاری بر اساس حاشیه بازار نه تنها تاثیری بر کاهش واسطه‌گری‌ها نخواهد گذاشت؛ بلکه مشتری‌های واقعی این بازار را هم وارد این چرخه خواهد کرد.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:خودرو , قیمت , بازار , ارز , سکه,
ارسال توسط reza

ایرانی‌ها با نرم‌افزارهای موبایل بیگانه‌اند؟

 
آمار فروش گوشی‌های هوشمند در ایران بالا است، اما کاربران معدودی از نرم‌افزارهای موبایل استفاده می‌کنند
 

دنیای اقتصاد: آمار فروش گوشی‌های هوشمند در ایران بالا است، اما کاربران معدودی از نرم‌افزارهای موبایل استفاده می‌کنند

در و دیوارهای شهر پر شده‌است از تبلیغات رنگارنگ تلفن‌هاي همراه هوشمند. رقابتی تنگاتنگ بین تولیدکنندگان شرق آسیا. سامسونگ، ال‌جی و سونی این روزها بیلبوردهای شهرهای بزرگ را به خود اختصاص داده و تبلیغات وسیعی در مورد گوشی‌هاي هوشمند خود منتشر کرده‌اند. تبلیغاتی که وقتی به مراکز خرید مراجعه مي‌کنی با برند اچ‌تی‌سی و برخی دیگر از برندهای بازار همراه‌شده که نشان مي‌دهد بازار گوشی‌هاي هوشمند حسابی سکه است.

گوشی‌هايي که این روزها مورد استقبال بخش زیادی از نسل جوان و حتی گاهی نوجوان قرار گرفته است. به گفته بسیاری از کارشناسان بازار در حال حاضر نزدیک به 50 درصد از سهم فروش گوشی در بازار ایران مربوط به گوشی‌هاي هوشمند است. به‌خصوص از زمانی که سامسونگ تصمیم به تولید و عرضه گوشی‌هاي آندرویدی ارزان قیمت گرفت این سهم افزایش هم يافت. به‌طوری که شیرینی این بازار برای سامسونگ هم‌اکنون باعث شده تا همشهری این برند کره‌ای یعنی ال‌جی نیز به فکر ساخت گوشی‌هاي ارزان‌قیمت هوشمند مجهز به سیستم‌عامل آندروید بیفتد.

88 میلیون سیم‌کارت فروخته شده

در آن سوی بازار یعنی گلوگاه اصلی ورود کالا هم آمارهایی ارائه مي‌شود که نشان از اقبال همین باهوش‌هاي کوچک دارد. گمرک جمهوری اسلامی نیز چند ماه پیش در گزارشی خبر از افزایش 70 میلیون دلاری واردات گوشی به کشور را داد به طوری که در هفت ماه اول امسال واردات این کالا به کشور از مرز 100 میلیون و 390 هزار دلار گذشت. این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 30 میلیون و 216 هزار دلار بود. به عبارت دیگر، واردات گوشی تلفن همراه در هفت ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی 25/232 درصد افزایش و از لحاظ وزنی 23/119 درصد افزایش نشان می‌دهد. از آن سوی دیگر شرکت مخابرات ایران در آغاز سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شمار مشترکان تلفن همراه خود را 55 میلیون مشترک اعلام کرد که به این ترتیب ضریب نفوذ تلفن همراه شرکت مخابرات ایران به بیش از 37/73 درصد رسیده است که از مجموع 55 میلیون مشترک تلفن همراه، 16 میلیون مشترک تلفن همراه دائمی و بیش از 39 میلیون مشترک تلفن همراه اعتباری مخابرات هستند.

رقیب اپراتور اول یعنی ایرانسل اما هیچ وقت تمایلی به ارائه آمار مشترکان خود نداشته است. با این حال یک سال و نیم پیش آمار مشترکان این اپراتور از سوی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 18 میلیون مشترک اعلام شد آماری که بعدها در خبرهای خارجی و این بار به نقل از MTN آفریقای جنوبی عدد 31 میلیون و 400 هزار نفر عنوان شد. اعدادی که اما هیچ‌کدام در نهایت به تایید مدیرعامل ایرانی آن نرسیده است. جمع مشترکان سایر اپراتورهای فعال کشور نیز به همراه اپراتور سوم شاید به یک میلیون کاربر برسد که در مجموع شاید بتوان کاربران تلفن همراه کل کشور را 88 میلیون مشترک در نظر گرفت. (برخی از کاربران از دو یا چند سیم‌کارت استفاده مي‌کنند)

دزفولی، مدیرعامل ایرانسل اما چند ماه پیش در مراسم سالگرد این اپراتور آمار جالبی ارائه کرده بود. او گفته بود که پیش‌بینی می‌شود ترافیک دیتا در دنیا در سال 2015 معادل کل ترافیک دیتا تا سال 2010 میلادی خواهد بود که حاکی از رشد قابل توجه حوزه دیتا است و نشان می‌دهد اپراتورها باید تمرکز خاصی روی حوزه دیتا داشته باشند. او همچنین تاکید کرده بود که رفتار مشترکان ما در مقایسه مهر امسال با مهر سال گذشته نشان می‌دهد که 109 درصد افزایش ترافیک داشته‌اند و نشان‌دهنده رویکرد مشترکان ایرانسل به سمت دیتا است که از رویکرد بین‌المللی نیز تبعیت می‌کند. میزان این رشد در مهرماه سال 90 نسبت به مهر سال 89 معادل 73 درصد بوده است.



بازاری بکر برای نرم‌افزار


اکنون سوالی که پیش مي‌آید آن است که این تعداد کاربر تلفن همراه در کشور به جز مکالمه و پیام کوتاه چه استفاده دیگری از گوشی خود خواهند داشت. اگر آمارهای ابتدای این گزارش، یعنی سهم 50 درصدی گوشی‌هاي هوشمند را در عدد 88 میلیون کاربر ضرب کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که احتمالا 44 میلیون گوشی هوشمند در بازار ایران وجود خواهد داشت. این آمار تا حدودی به رشد 109 درصدی استفاده از خدمات دیتا توسط مشترکان ایرانسل هم نزدیک است. در نتیجه به نظر مي‌رسد بخش عظیمی از کاربران تلفن همراه هم‌اکنون از خدمات اینترنتی سیم‌کارت‌هاي خود نیز استفاده مي‌کنند که این خدمات ممکن است مربوط به نرم‌افزارهای کاربردی هم باشد.

 اما سعید رسول اف، رییس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم‌افزار تلفن همراه در این باره مي‌گوید: آمار درستی از میزان مصرف نرم‌افزارهای کاربردی توسط کاربران ایرانی در اختیار نیست. او ادامه مي‌دهد: متاسفانه به رغم آنکه نسل استفاده کننده از گوشی‌هاي هوشمند در کشور ما جوان و تحصیلکرده بوده که طبیعتا انتظارات فرهنگی از آنها بیشتر از سایرین است، اما همچنان مشاهده مي‌شود که این کاربران تمایلی به استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه به‌عنوان یک کالای اقتصادی ندارند. رییس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم‌افزار تلفن همراه علاوه بر ضعف فرهنگی، مشکلات زیرساختی ارتباطی را نیز از دیگر دلایل عقب ماندگی نرم‌افزارهای موبایلی عنوان مي‌کند و مي‌گوید: نرم‌افزارهای جدید برای جذابیت و کارآیی نیازمند دسترسی به شبکه‌هاي اطلاعاتی و اینترنتی هستند اما آیا اینترنت همراه اپراتورهای ما مي‌تواند سرعتی مناسب را برای کاربران به ارمغان بیاورد؟ در نتیجه زمانی که چنین زیرساخت‌هايي فراهم نباشد نمی توان انتظار رشد استفاده از نرم افزارهای ایرانی را هم داشت.



حمایت‌هاي دولتی راه نجات

در يکي دو سال گذشته، بسياري از شرکت‌هاي جوان ايراني به سمت ساخت و عرضه نرم‌افزارهاي موبايلي بومي شده رفته‌اند. رسول اف در این باره مي‌گوید: کاربران ما بايد دريابند که استفاده از يک نرم‌افزاري که در اختيار دارند هزينه‌هاي زيادي را براي شرکت توليدکننده به همراه داشته است و فکر مي‌کنم استفاده از اين نرم‌افزارها هم به لحاظ قانوني و هم به لحاظ شرعي مشکل دارد. اما از سوي ديگر همان‌طور که مي‌دانيد هم‌اکنون نرم‌افزارهاي تلفن همراه از سوي اپراتورها در تمام کشورها با قيمت‌هاي بسيار پاييني در اختيار کاربران قرار مي‌گيرد يا با تخفيف‌هاي مناسبي از سوي اپراتورها ارائه مي‌شود.

از سوی دیگر حسن عليزاده، رييس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي معتقد است تمام نرم‌افزارهاي کاربردي که در جهان در حال نگارش و تهيه است، هدف‌گذاري نهايي خود را بر بستر تلفن همراه قرار داده‌اند. او مي‌گوید: خوشبختانه ما از نظر آي‌تي و به خصوص نرم‌افزارهايي که در بخش تلفن همراه توليد مي‌شود نه‌تنها از دنيا عقب نيستيم، بلکه در خيلي از جاها همسطح و گاه جلوتر هم هستيم و حرف‌هاي زيادي هم براي گفتن داريم. او مي‌گوید: اگر بتوانیم برنامه‌هاي فاخر و چند زبانه تولید کنیم بی‌شک مي‌توانیم در جهان بین کشورهای منطقه در این زمینه حرف اول را بزنیم. به هر حال آنچه مهم است بحث فرهنگ‌سازی است. اینکه بتوان قشر جوان را به جای نصب نرم‌افزارهای قفل شکسته به نصب نرم‌افزارهای کاربردی داخلی و پولی ترغیب کرد. بدون شک قیمت‌هاي هزار تا دو هزار تومانی این نرم‌افزارها در مقایسه با بسیاری از کالاهای مورد نیاز روزانه رقم چندانی محسوب نمی‌شود.

 




ارسال توسط reza
 
همزمان با افزايش بي‌سابقه قيمت آجيل شب عيد، برخي از مردم با ارسال پيامک‌ها و ايميل‌هاي گروهي، از هموطنان درخواست مي‌کنند از خريد آجيل شب عيد خودداري کنند.
 

مردم سالاری: همزمان با افزايش بي‌سابقه قيمت آجيل شب عيد، برخي از مردم با ارسال پيامک‌ها و ايميل‌هاي گروهي، از هموطنان درخواست مي‌کنند از خريد آجيل شب عيد خودداري کنند. به گزارش پايگاه خبري فريادگر، اين درخواست‌ها در شرايطي مطرح شده که قيمت آجيل نسبت به سال گذشته بين 20 تا 120 درصد افزايش يافته است.

در يکي از اين ايميل‌هاي گروهي آمده است: «واقعاً نمي‌فهمم چه اتفاقي افتاده که آجيل توي يک هفته بايد 2-3 برابر بشه! اگه توليد‌کننده سودي مي‌برد آدم براي خودش توجيه مي‌کرد که لااقل آدماي زحمتکش سود بردند ولي متاسفانه زالوها و کفتارها به صف شدن تا شيره جون کشاورزو با مزه خون مردم يکجا بالا بکشن . الان خيلي از هموطنامون حتي ديگه توان سير کردن شکم خودشون و خانواده شونو ندارن . توان خريد يه دست لباس رو ندارن . توان تامين هزينه تحصيل بچه‌هاشونو ندارن ... حالا چرا بحث آجيلو وسط کشيدم‌، شايد هنوز براي خيلي از ماها 300-400 تومن هزينه آجيل عيد اونقدر نباشه که توان ماليمونو تحت فشار بذاره اما اين پول مي‌تونه شب عيد يه خانواده رو برقرار کنه. مي‌تونه هزينه خوراک 1 ماه يک خانواده رو تامين کنه .

قصدم اين نيست که بگم بياييم پول آجيلو به اونايي که نيازمندن و آبرودار کمک کنيم . قصدم اينه که بگم بياييم «با هم و براي هم بودنو» تمرين کنيم . نخريدن و نخوردن آجيل کسي رو نمي‌کشه. بياييم به جاي شعاردادن و عمل نکردن، اينبار بدون شعار عمل کنيم. بياييم امسال آجيل نخريم و يک نوشته قشنگ روي سفره هفت‌سينمون‌ ميزمون بذاريم که براي چي اينکارو کرديم. بعضي‌ها فکر مي‌کنن‌: مگه مي‌شه! عيده! آبرومون...! آبروي آدم به اينه که انسان باشه. آبرويي که بند 4 تا تخمه و آجيل باشه همون بره بهتره.» مشابه اين پيام با ادبيات متفاوت، از طريق گوشي‌هاي تلفن همراه هم بين مردم رد و بدل مي‌شود.

 اما واقعيت آن است که معمولا اين پيام‌ها کمتر جدي گرفته مي‌شود و همانگونه که در همين پيام هم آمده، وقتي پاي عمل به ميان مي‌آيد، عده زيادي از عمل به آن خودداري مي‌کنند. هر چند که به نظر مي‌رسد امسال با توجه به افزايش بي سابقه قيمت آجيل، عده زيادي حتي اگر اين پيامها به دستشان نرسيده باشند از خريد آجيل خودداري کنند چرا که با هزينه‌هاي سنگين زندگي، خريد آجيل براي خيلي از مردم امکانپذير نيست.

افزايش 150 درصدي قيمت پسته و بادام

بر اساس آمار موثقي که از بايگاني فاکتورهاي فروش تعدادي از فروشندگان آجيل در شهر تهران در اختيار پايگاه خبري فريادگر قرار گرفته است، قيمت پسته و بادام، بويژه بادام هندي تا 150 درصد افزايش يافته است. به عنوان مثال، ميانگين قيمت هر کيلو پسته اکبري که سال گذشته حدود 22000 تومان بود امسال به حدود 50000 تومان افزايش يافته است. قيمت مغز بادام از حدود 18000 تومان به 43000 تومان و قيمت بادام هندي از 27000 تومان در سال گذشته به 52000 تومان رسيده است. ساير اقلام آجيل نيز به گونه مشابهي افزايش قيمت داشته اند هرچند که ميزان افزايش قيمت در مورد اقلام مختلف تخمه، کمتر بوده و حدود 50 تا 70 درصد است.

البته اين قيمت‌ها ميانگين قيمت آجيل در شهر تهران است و در فروشگاه‌هاي مرکز شهر به بالا، قيمت‌ها بسيار بالاتر است بطوري‌که هر کيلو پسته حدود 60 هزار تومان به فروش مي‌رسد. اين بدين معناست که هزينه خريد آجيل شب عيد براي يک خانواده معمولي که ميهمانان زيادي هم در ايام عيد نداشته باشد، بدون در نظر گرفتن شکلات و شيريني، حدود 200 هزار تومان است.



وعده‌هاي تکراري دولت براي کاهش قيمت‌ها

در حاليکه قيمت‌ها مدام در حال رشد سرسام‌آور است، دولتمردان تنها نظاره‌گر هستند و گاهي هم وعده کاهش قيمت مي‌دهند. طي روزهاي اخير وزير بازرگاني و استاندار تهران به طور جداگانه از کاهش قيمت آجيل و بويژه پسته سخن گفته اند اما با اين وجود رشد قيمت‌ها همچنان ادامه دارد. مهدي غضنفري در مورد مصوبه اخير کارگروه تنظيم بازار مبني بر ممنوعيت صادرات پسته اظهار داشت: اين مصوبه هنوز به وزارت صنعت ابلاغ نشده و سازمان توسعه تجارت در حال رايزني با واحد‌هاي صادراتي است تا مشکل گراني پسته حل شود.

وي با بيان اينکه از دولت براي اجراي اين مصوبه مهلت خواستيم، افزود: در اين راستا قرار شده است با سازمان توسعه تجارت براي مشکل پسته رايزني‌هايي انجام شود که قيمت پسته کاهش و ممنوعيت صادرات آن را لغو کنيم و ممنوعيت صادرات پسته با توجه به رايزني‌ها و تفاهماتي که در حال انجام است، رأي نمي‌آورد. مرتضي تمدن استاندار تهران نيز با اعلام اينكه پسته كاران متعهد شدند اين محصول را به قيمت مصوب 25 تا 30 هزار تومان بفروشند گفت: پسته‌كاران قصد داشتند هر كيلو پسته را 45 هزار تومان در مراكز عرضه مستقيم كالا به فروش برسانند كه اجازه اين كار را نداديم.

با وجود اين وعده‌ها هنوز خبري از کنترل قيمت پسته و ساير اقلام آجيل شب عيد نيست بطوري‌که نعمت‌الله ترکي معاون برنامه ريزي استانداري تهران وضعيت توزيع پسته و خشکبار در نمايشگاه‌هاي بهاره را نامشخص دانست و گفت: قيمت سال گذشته پسته در بازارهاي استان 21 هزار تومان بود که اين رقم در حال حاضر به قيمت صادراتي آن يعني بيش از 60 هزار تومان رسيده است و اگر اتحاديه خشکبار قيمت منطقي پسته را اعلام نکنند، مرزهاي صادرات اين کالا بسته و در بازار داخلي هم توزيع نخواهد شد.

 به نظر مي‌رسد همان اتفاقاتي که پيش از اين در مورد ساير کالاهاي مورد نياز افتاده و مردم را دچار مشکلات فراواني کرده بود، اين بار در مورد آجيل رخ داده و مسئولان به جاي پيشگيري از بروز اين نوسانات، پس از بروز مشکل به فکر حل آن مي‌افتند که البته تجربه نوسانات بازار دلار، بازار آهن، بازار سکه و طلا، بازار خودرو و ... نشان مي‌دهد که معمولا دولتمردان در حل اين مشکلات اساسي ناتوان بوده اند.

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: آجيل , شب عيد , قيمت , قیمت پسته,
ارسال توسط reza

پرداخت يارانه نقدي به نام فقرا به کام اغنيا

 
آيا حق مردم ما اين است که با بي‌تدبيري‌ها، لجبازي‌ها و بداخلاقي‌هاي برخي از مسئولين با مشکلات شديدي همچون بيکاري، تورم و بي‌عدالتي دست‌و‌پنجه نرم کنند چرا ما بايد ريل‌گذاري قانوني را انجام دهيم و برخي از مسوولين راه‌هاي انحرافي را بيشتر مورد استفاده قرار دهند.
 
فارس : نماينده مياندوآب گفت: آيا حق مردم ما اين است که با بي‌تدبيري‌ها، لجبازي‌ها و بداخلاقي‌هاي برخي از مسئولين با مشکلات شديدي همچون بيکاري، تورم و بي‌عدالتي دست‌و‌پنجه نرم کنند چرا ما بايد ريل‌گذاري قانوني را انجام دهيم و برخي از مسوولين راه‌هاي انحرافي را بيشتر مورد استفاده قرار دهند.

روح‌الله بيگي در نطق ميان‌دستور گفت: بيانات حکيمانه و پيامبرگونه رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربايجان شرقي همچون تاريخ هميشه انقلاب چراغ روشنگر و هدايتگري بود که ضمن روشن ساختن ماهيت فريبکارانه استکبار جهاني همگان را به تقوا، صبر و ميدان ندادن به احساسات سرکش، تشديد رفاقت‌ها و... رهنمون ساخت. نماينده مياندوآب افزود: چرا بايد کاري کرد که رهبر معظم انقلاب و مردم رنجيده‌خاطر شوند لذا بايد از محضرشان عذرخواهي کرد و ما فرمايشاتشان را ملاک عمل خود قرار مي‌دهيم.

 نائب‌رئيس کميسيون اقتصادي مجلس اظهار داشت: با تعامل و تفاهم در صدد حل مشکلات اقتصادي مردم همت بگماريم که لازم است ضمن شناسايي مشکلات نسبت به ارائه راهکار براي رفع آنها اقدام کنيم. نماينده شاهين‌دژ گفت: آقاي رئيس‌جمهور مردم تحريم‌هاي خارجي را تحمل مي‌کنند اما سوءمديريت و بي‌تدبيري‌ها در داخل را بر نمي‌تابند چرا بر طبل اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها مي‌کوبيد اجراي فاز دوم بدون بسترسازي مناسب و اصلاح نظام مالياتي و بانکي مفيد فايده نخواهد بود.


وي ادامه داد: بهترين راه اجراي عدالت کاهش تورم است چرا که با تورم موجود فاصله طبقاتي بيشتر و قشر کارگر و کارمند ضعيف‌تر شده‌اند از سوي ديگر پرداخت يارانه نقدي به نام فقرا و کام اغنيا شد.

نائب‌رئيس کميسيون اقتصادي مجلس اظهار داشت: مگر مي‌شود پاکترين دولت بود اما شاهد اختلاس‌هاي ميلياردي هم بود، کجا رفت 3000 ميليارد تومان‌ها و خاوري‌ها، مگر مي‌شود که 300 نفر از بانک‌هاي دولتي وام‌هاي ميلياردي بدون ضمانت بگيرند و مسترد نکنند اما جوان‌هاي ما براي دريافت وام‌هاي ناچيز دنبال چندين ضامن بگردند

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب: يارانه نقدي , مجلس , تورم , اختلاس,
ارسال توسط reza

جزئیات عمليات سياه شيعه کشي...

 
القاعده خانواده به هم پيوسته و خشني دارد با فرزندان بي شمار،برادر خوانده آنها طالبان است که آن نيز به زير شاخه‌هاي متعدد تقسيم مي‌شود. يک ساختار هرمي تروريسم با چاشني وهابي گري و سوداي تشکيل عمارت موهوم اسلامي!
 
مردم سالاری: القاعده خانواده به هم پيوسته و خشني دارد با فرزندان بي شمار،برادر خوانده آنها طالبان است که آن نيز به زير شاخه‌هاي متعدد تقسيم مي‌شود. يک ساختار هرمي تروريسم با چاشني وهابي گري و سوداي تشکيل عمارت موهوم اسلامي! اگرچه عمليات‌هاي مرگبار آنها از نظم خاصي پيروي نمي‌کند اما ظرف عصرشنبه و بامداد يکشنبه به فاصله چند ساعت دو انفجار خونبار روي داد که با حدود 500 کشته و زخمي در تاريخ حوادث تروريستي از لحاظ گستردگي و تعداد تلفات بي سابقه است.

در اين انفجار‌ها نوک پيکان مرگ سينه شيعيان را نشانه گرفت. ابتدا، يک حمله مهيب عليه جامعه شيعيان پاکستان در شهر کويته واقع در شمال شرق اين کشور در روز شنبه حداقل 83 کشته و 200 مجروح برجا گذاشت. به گفته پليس پاکستان، اين انفجار شامگاه شنبه (16 فوريه/28 بهمن) در يکي از شلوغ‌ترين ساعات بازار رخ داده است. شدت انفجار به حدي بوده است که يک ساختمان دو طبقه فرو ريخته و شماري از مغازه‌هاي اطراف نيز با خاک يکسان شده‌اند. شمار تلفات ممکن است همچنان افزايش يابد زيرا دو بازار شامل بيش از 60 مغازه بر اثر اين انفجار با خاک يکسان شده و ده‌ها تن زير آوار مانده‌اند.

 گفته شده است که اين بمب در يک تانکر آب جاسازي شده و اين تانکر توسط يک تراکتور به بازار منتقل شده است. شهر کويته در جنوب غربي پاکستان و در استان بلوچستان قرار دارد. اين استان اکثريت جمعيت شيعه‌مذهب اين کشور را در خود جاي داده و بارها هدف حملات سني‌مذهبان واقع شده است.

گروه نظامي وهابي مذهب «لشکر جنگوي»مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفته است. در همين حال مقامات پاکستان روز يکشنبه (17 فوريه) را عزاي عمومي اعلام کرده‌اند. پرويز مشرف، نخست‌وزير اين کشور، ضمن محکوم کردن اين حمله تروريستي بر عزم پاکستان در مقابله با تروريسم تأکيد کرد. آقاي مشرف گفت: «تروريست‌ها قادر نخواهند بود تا با اين کارهاي بزدلانه خدشه‌اي به اراده ما وارد کنند.» همزمان گروه‌هاي شيعه مذهب پاکستان در اعتراض به اين رخداد هواداران خود را به برگزاري اعتصاب فرا خواندند.بر اساس گزارش‌ها، معترضان خشمگين روز يکشنبه با مسدود کردن راه‌ها و آتش زدن لاستيک به سوي خودروها سنگ پرتاب کرده‌اند. در اين روز همچنين تمامي سطح شهر به حالت تعطيل درآمده است. ماه گذشته نيز در کويته در جريان دو انفجار 92 تن جان خود را از دست دادند. اين انفجارها که در يک منطقه شيعه‌نشين روي دادند، از سوي لشکر جهنگوي سازماندهي شده بود و اعتراض گسترده شيعيان را به همراه داشت.

معترضان در آن زمان دولت «نالايق» محلي را متهم به ناتواني در تأمين امنيت جان خود کردند. آنان اعلام کردند تا زماني که دولت کنار نرود، جنازه‌هاي قربانيان را دفن نخواهند کرد. اعضاي خانواده‌هاي قربانيان به مدت چهار روز متوالي همراه با جنازه‌هاي در کفن پيچيده شده در خياباني در شهر کويته تحصن کردند تا آنکه سرانجام آصف علي زرداري، رئيس‌جمهور پاکستان، دولت محلي بلوچستان را برکنار کرد.

گروه‌هاي شيعه مذهب کويته اعلام کرده‌اند که اين بار نيز تا زماني که دولت «اقدام جدي عليه تروريستان» به عمل نياورد از به خاک سپردن قربانيان خودداري مي‌کنند. بر اساس تازه‌ترين گزارش سازمان ديده‌بان حقوق بشر، در سال گذشته بيش از 400 شيعه مذهب در پاکستان در پي حملات هدفمند تروريستي جان خود را از دست دادند. در اين گزارش خاطرنشان شده بود که دولت پاکستان قادر به تأمين امنيت جاني اقليت شيعه‌مذهب ساکن در اين کشور نيست و تا کنون اقدامي مؤثر عليه سازمان‌‌هاي تروريستي که مسئول اين حملات بوده‌اند، انجام نداده است.

القاعده عراق هم براي آن که از لشکرجنگوي عقب نماند 11انفجار در اين کشور عملياتي شد. براساس آخرين آمار180 نفر،بامداد يکشنبه ده‌ها نفر بر اثر رشته‌انفجارهايي که بغداد را لرزاند، جان خود را از دست داده يا زخمي شده‌اند. درميان قرباني‌ها تعدادي پليس و زن و کودک ديده مي‌شود اما اغلب آنها از شهروندان غيرنظامي هستند. به گفته‌ مقامات امنيتي عراق و همچنين به گزارش تارنماي خبري «سومريه»، دست کم 53 نفر بر اثر انفجار چندين خودروي بمب‌گذاري شده کشته شده‌اند.

طبق آخرين اطلاعات، شمار زخمي‌شدگان نيز از مرز 125 تن فراتر رفته است. اين سوءقصد‌هاي خونين در بازارها و مناطق مسکوني شيعه‌نشين در بغداد روي داده است. طبق اعلام مقامات امنيتي، يک بمب در بازاري پرعبور و مرور در محله الأمين در شرق بغداد و يک خودروي بمب‌گذاري شده نيز در محله شيعه‌نشين الحسينيه منفجر شد.

سه انفجار ديگر نيز در محله صدر به وقوع پيوست. يک بمب نيز در منطقه «نهروان» در جنوب بغداد منفجر شد که طي آن، يک نفر کشته و دو تن زخمي شدند. بنا‌بر ‌اين گزارش، بغداد صبح ديروز شاهد کشته شدن يک شهروند و زخمي شدن 3 نفر ديگر به دليل انفجار بمب در منطقه مدائن در جنوب شرق بغداد بود.همچنين، در انفجار بمبي در منطقه «الامين» در جنوب شرق بغداد، 3 نفر کشته و 6 تن زخمي شدند. يک انفجار نيز در منطقه کماليه روي داد که يک کشته و 2 زخمي به همراه داشت.

حدود 10 روز پيش (8 فوريه / 20 بهمن) نيز رشته‌اي از سوءقصدهاي انفجاري مناطق شيعه‌نشين را به لرزه در آورده و 26 تن را به کام مرگ فرو برده بود. گفته مي‌شود که بسياري از سوءقصدها عليه شيعيان عراق توسط شبکه تروريستي القاعده سازماندهي مي‌شود. يک روز پيش از اين هم، مقامات عراق از کشته شدن فرمانده دانشکده اطلاعات و سه محافظ او در جريان يک بمبگذاري انتحاري در شمال کشور و در نزديکي شهر موصل خبر دادند.

 القاعده از سني‌هاي عراق خواسته است که عليه تسلط شيعيان اين کشور به رهبري نوري مالکي، نخست وزير اين کشور، به‌پاخيزند. از آغاز ماه فوريه 2013 تا کنون بيش از يکصد نفر در پي سوءقصدهاي گوناگون جان خود را از دست داده‌اند. شمار کشته‌شدگان در ماه ژانويه امسال (2013) نيز بر 178 نفر بالغ مي‌شده است. کارشناسان امنيتي هشدار داده‌اند که موج خشونت در عراق پيش از برگزاري انتخابات استاني در روز 20 آوريل سال جاري تشديد خواهد شد.

اين نخستين انتخابات در عراق از زمان خروج نيروهاي آمريکايي از اين کشور بدين سو محسوب مي‌شود. انفجارهاي همزمان عليه شيعيان آنهم در دوکشور پرالتهاب مي‌تواند سرآغاز يک عمليات بزگتر باشد براي شعله ور کردن آتش جنگ مذهبي.
 




ارسال توسط reza

نمایی خاطره‌انگیز از سفر رهبر انقلاب به‌ هند

 
در آستانه دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1359 مقام معظم رهبری به عنوان سفیر پیام صلح جمهوری اسلامی سفری به هند داشتند که در تصویر شما استقبال مردم بنگلور هندوستان را از ایشان مشاهده می‌فرمایید.
 

جهان نیوز: در آستانه دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1359 مقام معظم رهبری به عنوان سفیر پیام صلح جمهوری اسلامی سفری به هند داشتند که در تصویر شما استقبال مردم بنگلور هندوستان را از ایشان مشاهده می‌فرمایید.

نمایی خاطره‌انگیز از سفر رهبر انقلاب به‌ هند

 




تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:مقام معظم رهبری , هند , عکس,
ارسال توسط reza