استاندار تهران از این صحنه ها شرمش می آید

استاندار تهران از این صحنه ها شرمش می آید

 
استاندار تهران گفت: مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در تهران در مورد وضعيت اعتياد خودشان را به بي‌خيالي زده و کنار کشيده‌اند. من از مشاهده معتادان در خيابان‌ها شرمسارم تا کي بايد به اين مسئولان التماس کنيم.
 
مردم سالاری: استاندار تهران گفت: مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در تهران در مورد وضعيت اعتياد خودشان را به بي‌خيالي زده و کنار کشيده‌اند. من از مشاهده معتادان در خيابان‌ها شرمسارم تا کي بايد به اين مسئولان التماس کنيم.

مرتضي تمدن در اولين نشست مشترک شوراهاي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: هر چه توانمندي در بسيج و نيروي انتظامي وجود دارد را براي مقابله با مواد مخدر بايد به کار بگيريم چرا که مواد مخدر جان ما را به لب رسانده زماني که جوانان کشورمان را در کنار خيابان‌ها معتاد مي‌بينيم، احساس شرمساري مي‌کنيم.

وي افزود: مواد مخدر در حال حاضر تغيير الگو داده و به سمت صنعتي رفته است و اگر با آن برخورد نشود موجوديت ما را به خطر مي‌اندازد.

استاندار تهران گفت: اگر چه اولويت امروز ما تنظيم بازار معيشت مردم و برگزاري انتخابات است اما مبارزه با مواد مخدر اولويت اول ما است.وي گفت: نبايد اجازه دهيم چهره برخي شهرهايمان با افزايش مواد مخدر مخدوش شوند. استاندار تهران در اين جلسه مسئولان دانشگاه علوم پزشکي تهران را مخاطب قرار داد و گفت: چرا کار را رها کرده‌ايد و در جمع‌آوري معتادان در سطح تهران معطل مي‌کنيد.

وي افزود: چرا رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران در جلسات حاضر نمي‌شود. آقاي امامي رضوي معاون درمان و برخي از مسئولان اين حوزه چرا خود را به بي‌خيالي زده‌اند. استاندار تهران گفت: برخي از قسمت‌هاي وزارت بهداشت پاي خود را کنار کشيده و اين وضعيت که دشمن به جان جوانان ما افتاده برايشان مهم نيست. وي افزود:‌ چرا بايد فقط نظاره‌گر باشيم و بخشنامه‌هاي وقت‌گير صادر کنيم. چرا بايد مسئولان حوزه سلامت را به زور به خط مقدم بياوريم در حالي که بايد پيشتاز باشند آيا بايد التماس کنيم تا در اين حوزه وارد شويد.

استاندار تهران افزود: تهران پايتخت کشور و سيماي جمهوري اسلامي ايران است نبايد مواد مخدر در ميان دست و پاي مردم باشد و چهره زشت آن را در معابر عمومي شاهد باشيم.وي افزود: از ديدن صحنه‌هايي که در خيابان‌ها مشاهده مي‌کنم شرمسار هستم. طاها طاهري در اولين نشست مشترک شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: تدبير ستاد مبارزه با مواد مخدر در مقابله با ورود مواد مخدر به نقطه مرزي کشور رفته است اما فشارهاي وارد شده در 8 ماه گذشته از مرز خاکي به سمت درياها رفته است و با وسعت مرزهاي دريايي نمي‌توان به راحتي آن را کنترل کرد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکيد کرد: در کمتر از 2 سال گذشته در 5 استان اصلي کشور براي اجراي ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر زندان‌هاي مدرن ساخته شده‌اند تا معتادان در شرايط مناسبي نگهداري شوند و دولت در اين زمينه در پايان سال 89 و 90 حدود 90 ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده است. طاهري با اشاره به اينکه مسئله مواد مخدر موضوع مسئولان نظام شده است، گفت: حتي نمايندگان مجلس نيز به پاي کار آمده‌اند در حالي که سالهاي گذشته توجه کمي از مسئولان را شاهد بوديم. وي ادامه داد: به طور مثال در زمينه مرخصي زندانيان که باعث مراجعه و مصرف مجدد معتادان به مواد مخدر مي‌شد اصلاحاتي در قانون انجام شد و بدين ترتيب حدود 6 هزار نفر در زندان‌ها باقي ماندند و اين درحالي است که هم اکنون يک معتاد خياباني در کف خيابانهاي برخي استان‌ها ديگر مشاهده نمي‌شود.

وي افزود: اما اين مسئله در تهران فرق مي‌کند ، پيچيدگي مسائل حاشيه نشيني و درمان، کنترل مواد مخدر را در تهران سخت کرده است. وي با بيان اينکه همه استانهاي کشور داراي مراکز نگهداري و درمان معتادان هستند تا معتادي در کف خيابان باقي نماند گفت: در حوزه کنترل مراکز و کمپ‌هاي درمان اعتياد اقدامات مناسبي انجام شده است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر تصريح کرد: براي درمان و جمع‌‌آوري معتادان از کف خيابان‌ها تاکنون چندين ميليارد تومان هزينه شده است اما بدون نتيجه مجدداً معتادان به مصرف مواد روي آورده‌اند بنابراين در تهران بايد گام مهمي برداشته شود و در اين زمينه هر چقدر اعتبار لازم باشد در اختيار نهادهاي مختلف مي‌گذاريم.

پليس معتادان را 3 ماه نگهداري مي‌کند


قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر هم گفت: طبق اگر مردم با پليس تماس بگيرند و اعلام کنند که فرزندشان معتاد است و خواهان نگهداري آن هستند پليس اين امکان را دارد تا به مدت 3 ماه از آنها نگهداري کند. وي ادامه داد: بنابراين اردوگاه پليس مدار را طراحي کرده‌ايم تا از اين طريق پليس جوابگوي مردم باشد و در اين زمينه جلساتي را در کميته‌هاي ستاد با کمک وزارت بهداشت داشته‌ايم. وي افزود: دسترسي به مواد در مصرف‌‌کنندگان در سطح تهران بايد کم شود و پليس در اين زمينه بايد هر اقدامي که لازم است را انجام دهد به اين ترتيب توزيع‌کنندگان مواد مخدر مشخص مي‌شوند و دسترسي به مواد کمتر خواهد شد.

طاهري دومين اقدام ستاد مبارزه با مواد مخدر را توسعه مراکز درمان دانست و گفت: براي اينکه مردم تهران تا شب عيد شهر خود را پاک شده از معتادان خياباني ببينند مراکز درمان توسعه مي‌يابد. طاهري افزود: در اين زمينه شهرداري تهران کمک کرده است اما نبايد به بهانه احداث کمپ‌هاي ترک اعتياد، پولشويي انجام گيرد و در برخي مناطق فقط شاهد سودآوري و درآمدزايي اين کمپ‌ها باشيم. وي افزود: برخي فقط از شهرداري پول مي‌گيرند تا کمپ احداث کنند در حالي که معتاد بايد تمام دوره درمان را طي کند و تأثيرات خود را بگيرد اما اکنون شاهد اين هستيم که معتاد پس از کمپ در جامعه رها مي‌شود و دوباره به اعتياد رو مي‌آورد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:معتاد , مواد مخدر , زندان , اعتیاد,
ارسال توسط reza