نیروی دریایی ایران در اقیانوس آرام

نیروی دریایی ایران در اقیانوس آرام

 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : ناو گروه نیروی دریایی ارتش برای نخستین بار پس از گذشتن از تنگه مالاكا كه یكی از آبراهه مهم دنیا است، امروز - سه شنبه - وارد آبهای اقیانوس آرام شد.
 

خبرگزاری ایرنا: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : ناو گروه نیروی دریایی ارتش برای نخستین بار پس از گذشتن از تنگه مالاكا كه یكی از آبراهه مهم دنیا است، امروز - سه شنبه - وارد آبهای اقیانوس آرام شد.

دریا دار حبیب الله سیاری روز سه شنبه در حاشیه برپایی دومین همایش ملی دوسالانه طب پیشگیری ، بهداشت ، امداد و درمان دریایی بر روی شناور سطحی و زیر سطحی  اظهار داشت : قرار است این ناو گروه تا چند روز آینده به منظور تحكیم روابط صلح و دوستی بین دو كشور ایران و چین در یكی از بنادراین كشور پهلو بگیرد و تا چند روز بعد منطقه را ترك كند و در مسیر ماموریت خود قرار گیرد.

وی تاكید كرد : دریاهای آزاد متعلق به تمام ملت هاست و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده از آبهای آزاد حق ماست .

وی ادامه داد: این ناو گروه در مسیر ماموریت خود از كشورهای مختلفی عبور می كند اما هیچ گاه به مرزهای آبی و منافع دیگر كشورها تجاوز نخواهد كرد و مطابق با قوانین و مقررات بین المللی در آبهای آزاد دریا نوردی می كند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت : تمام كشورهای آسیای جنوب شرقی در حاشیه تنگه مالاكا واقع شده اند و این ناو گروه مطابق با قوانین و مقررات بین المللی بدون هیچ گونه مشكلی از كنار آنها عبور كرده است .

وی گفت : ایران جزو كشورهای قدرتمندی است كه می تواند حضور مقتدرانه ای در دریاهای آزاد داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مورد تحریم های اعمال شده علیه كشورمان گفت : اگر تحریم ها اثر گذار بود، ما امروز توانمندی هدایت ناوهایمان را در آبهای آزاد نداشتیم ، ما این توانمندی را داریم از پیشرفته ترین فناوری ها استفاده كنیم و ناوهای خود را همیشه آماده به كار نگه داریم .

دریادار سیاری تاكید كرد: حضور مقتدرانه ایران در آبهای آزاد نشان می دهد كه تحریم ها اثر گذار نبوده است و ایران از تحریم ها عبور كرده و كاملا متكی به خود است .

دومین همایش ملی دوسالانه طب پیشگیری ، بهداشت ، امداد و درمان دریایی بر روی شناور سطحی و زیر سطحی امروز - سه شنبه - در دانشگاه علوم پزشكی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز به كار كرد . این همایش تا دهم اسفند ماه ادامه دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب: نیروی دریایی ارتش , اقیانوس آرام,
ارسال توسط reza