پوشه قطور برگه‌ هاي مرخصي كي‌روش!
70 درصد كار؛ 30 درصد مرخصي!

پوشه قطور برگه‌ هاي مرخصي كي‌روش!

 
دو سال قبل زماني كه انتخاب يك مربي شناخته شده براي تيم ملي فوتبال ايران به سوژه نخست ورزش كشور تبديل شده بود، امضاي قرارداد با فردي كه بتواند تمام وقت و توان خود را براي تيم ملي بگذارد، يكي از اولويت‌هاي اصلي كارشناسان و فدراسيون فوتبال بود.
 
تهران امروز: دو سال قبل زماني كه انتخاب يك مربي شناخته شده براي تيم ملي فوتبال ايران به سوژه نخست ورزش كشور تبديل شده بود، امضاي قرارداد با فردي كه بتواند تمام وقت و توان خود را براي تيم ملي بگذارد، يكي از اولويت‌هاي اصلي كارشناسان و فدراسيون فوتبال بود. در آن مقطع همه به اتفاق معتقد بودند كه مربي خارجي تيم ملي فوتبال ايران نبايد مربي پروازي باشد و بهتر است به‌طور تمام وقت در ايران ساكن شود. حتي وقتي مدتي قبل از كي‌روش، خاوير كلمنته اسپانيايي براي بررسي شرايط مربيگري تيم ملي به ايران آمد، فدراسيون شرط پروازي بودن او را نپذيرفت و به همين دليل قراردادي بين طرفين امضا نشد.


در ادامه نوبت به كارلوس كي‌روش پرتغالي و دست راست «سر آلكس فرگوسن» در منچستريونايتد رسيد تا با ايران سر ميز مذاكره بنشيند. علي كفاشيان كه فرصت زيادي براي انتخاب مربي تيم ملي نداشت به انتخاب كي‌روش اصرار داشت. او در همان روزها خطاب به منتقداني كه تاكيد داشتند پروازي نبودن كي‌روش بايد در قراردادش ذكر شود گفت: «نگران نباشيد، كي‌روش مربي تمام وقت است و در ايران حضور خواهد داشت.» كارلوس كي‌روشي كه حدود 2‌سال است در فوتبال ايران كار مي‌كند هرچند در ظاهر مربي پروازي نيست ولي در عمل با توجه به مرخصي‌هاي بيش از اندازه‌ و نامتعارفي كه داشته، مصداق بارزي از اين دست مربيان محسوب مي‌شود. با بررسي آماري مرخصي‌هاي كارلوس كي‌روش در 2 سال گذشته مي‌توان او را عملا يك مربي پروازي لقب داد. سرمربي تيم ملي ايران پس از بازي با تيم ملي لبنان در مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا و در حالي‌كه ليگ برتر فوتبال ايران حساس‌ترين روزهاي خود را سپري مي‌كند، بار ديگر ايران را به مقصد اروپا ترك كرد.

كارلوس كي‌روش در تاريخ 15فروردين سال90 به عنوان سرمربي تيم ملي ايران انتخاب شد و از آن زمان تا به حال 10بار به مرخصي‌هاي اغلب طولاني مدت رفته است. با‌در نظر گرفتن بازه زماني تاريخ ثبت قرارداد كي‌روش-15 فروردين1390- تا روزي كه او دوباره به ايران برمي گردد - 24‌اسفند1391- و محاسبه مرخصي‌هاي او در اين مدت- جدول ضميمه مطلب- اين نتيجه حاصل مي‌شود كه كي‌روش در 711 روزي كه هدايت تيم ملي ايران را به عهده داشته، 249 روز به مرخصي رفته و اين حدود 31‌درصد كل دوران حضور او در ايران را شامل مي‌شود. طبق قرارداد سه ونيم ساله كارلوس كي‌روش با فدراسيون فوتبال، اين مربي 4 تا 5 هفته در سال مي‌تواند به مرخصي برود و در صورت موافقت رئيس فدراسيون اين زمان تا 6 هفته هم قابل افزايش است. حتي اگر مرخصي 6هفته در سال را براي كي‌روش در نظر بگيريم، او جمعا در طول سه‌سال و نيم نمي‌تواند بيش از 147 روز به مرخصي برود. اين در حالي ا‌ست كه سرمربي تيم ملي ايران در كمتر از دو‌ سال، 249 روز به مرخصي رفته. مهدي محمد نبي، دبير كل فدراسيون فوتبال كه با حفظ سمت اخيرا به عنوان سرپرست موقت تيم ملي هم فعاليت مي‌كند، اين آمار را قبول ندارد و معتقد است با مرخصي‌هاي كي‌روش در چارچوب قرارداد او با فدراسيون موافقت شده است. او مي‌گويد: «خروج‌هاي كي‌روش از ايران به سه بخش تقسيم مي‌شود. بخش اول مربوط به همراهي او با تيم ملي براي بازي‌هاي دوستانه و رسمي است. بخش دوم براي بررسي وضعيت لژيونرهاي ايراني است و بخش سوم مربوط به مرخصي‌هايش است. او اضافه بر حقش به مرخصي نرفته. اين را هم بدانيد كه اصولا خارجي‌ها براي گرفتن حق و حقوق شان و كسر نشدن مزايا دقيق هستند و نمي‌گذارند خدشه‌اي در اين موارد به وجود بيايد.»

سفرهاي كارلوس كي‌روش به اروپا براي ملاقات با بازيكنان دورگه يا تماشاي بازي ملي‌پوشان لژيونر از جمله مسعود شجاعي، رضا قوچان‌نژاد، اميد نظري، اشكان دژاگه، دانيال داوري، جواد نكونام (زمان حضورش در اوساسونا) و چند بازيكن ديگر صورت پذيرفته است. چنانچه سفر او به انگليس براي صحبت با بدنساز جديد و موقت تيم ملي و همچنين سفري كه براي حضور در دادگاه مربوط به دوران حضورش در تيم ملي پرتغال داشت را هم به اين جمع اضافه كنيم و براي هر كدام‌ از آنها 10 روز زمان قرار دهيم، در نهايت مي‌توان 100 روز از روزهايي كه او در ايران نبوده را به عنوان سفرهاي كاري محسوب كرد. با كم كردن اين 100روز از مجموع 249 روزي كه كي‌روش در ايران نبوده، بايد گفت اين مربي تاكنون 149 روز (2روز بيشتر از مجموع مرخصي‌هايش در طول سه سال و نيم) به مرخصي رفته است. هرچند باز هم اين موضوع جاي بحث دارد كه چرا كي‌روش براي ديدن بازي مسعود شجاعي كه كيلومترها با ايران فاصله دارد ولي به پرتغال نزديك است وقت مي‌گذارد اما در ايران بسياري از بازي‌هاي حساس ليگ برتر را از نزديك تماشا نمي‌كند.

حتي با نگاه آسان گيرانه و در نظر گرفتن انواع ارفاق‌ها،‌باز‌هم كارلوس كي‌روش بسيار بيشتر از حد مجاز از مرخصي استفاده كرده و اين موضوع بيش از هر چيز ضعف مديريت فدراسيون فوتبال را نشان مي‌دهد. با اين تفاسير، اينكه گفته مي‌شود فدراسيون‌نشينان قدرت مقابله با كي‌روش را ندارند، سخن بيراهي نيست. سرمربي تيم ملي ايران مي‌گويد درهاي تيم ملي به روي همه بازيكنان باز است و هر بازيكن شايسته‌اي كه در ليگ خودي نشان بدهد را به اردو دعوت مي‌كند. در عمل اما او در حساس‌ترين روزهاي ليگ برتر، ايران را ترك مي‌كند. به نظر مي‌رسد كي‌روش مردان منتخبش را از دل ليگ برتر انتخاب كرده و اميدي به ساير بازيكنان ندارد. او اين روزها ترجيح مي‌دهد بيشتر وقتش را در اروپا بگذراند و با بازيكنان دورگه سر ميز مذاكره بنشيند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب: كي‌روش , تيم ملي فوتبال , مرخصي,
ارسال توسط reza