پايان متفاوت برای جهان؟!

پايان متفاوت برای جهان؟!

 
دانشمنداني که در حال بررسي ويژگي‌هاي ذره بوزون هيگز هستند، اظهار کرده‌اند که شايد بتوان چگونگي پايان جهان را تعيين کرد.
 

خبرگزاری ایسنا:  دانشمنداني که در حال بررسي ويژگي‌هاي ذره بوزون هيگز هستند، اظهار کرده‌اند که شايد بتوان چگونگي پايان جهان را تعيين کرد.

به گفته محققان، مفهوم «بي‌ثباتي خلأ» مي‌تواند در ميلياردها سال آينده منجر به ايجاد يک جهان جديد به شکل يک حباب درون جهان کنوني شده و در نهايت جاي آن را بگيرد.

فيزيکدانان در تابستان سال جاري از کشف ذره‌اي خبر دادند که احتمالا همان ذره گريزان بوزون هيگز بوده که جرم ماده را تامين مي‌کند.

بررسي ذرات مرتبط با هيگز که براي اثبات نتايج اوليه لازم بوده، همچنان ادامه دارد.

در صورت تائيد، اين کشف مي‌تواند يک معماي مهم در مورد چگونگي شکل‌گيري جهان در حدود 13.7 ميليارد سال پيش و شايد پايان آن را حل کند.

دانشمندان تا پيش از کشف هيگز با ايده ثبات طولاني‌مدت جهان درگير بودند؛ اما محاسبات را با اعلام جرم اين ذره در حدود 126 ميليارد الکترون ولت تشديد کردند که يک عدد مهم در تعيين سرنوشت جهان محسوب مي‌شود.

اين محاسبات نيازمند دانش در مورد جرم هيگز تا ظرف يک درصد و جرم دقيق ديگر ذرات زيراتمي مرتبط است. در صورت هر گونه تغيير کوچک در اين پارامترها در مدل استاندارد، يک پايان متفاوت براي جهان رقم خواهد خورد.

به گفته دانشمندان، خورشيد تا حدود 4.5 ميليارد سال عمر خواهد کرد و پس از آن منبسط مي‌شود که در اين فرآيند احتمالا زمين را مي‌بلعد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب: پایان جهان , پایان دنیا,
ارسال توسط reza