در انتظار سرعت و قیمت متفاوت اینترنت

در انتظار سرعت و قیمت متفاوت اینترنت

 
در تعريف جديدي از اين پروژه به دنبال آن هستيم که با ورود يک تعداد اپراتور جديد و حمايت دولت بتوانيم ميان ترافيک خارجي و ترافيک داخلي روي شبکه اينترنت براي کاربران تفاوت قائل شويم که در اين راستا سرعت دسترسي کاربران داخل کشور به اطلاعات داخلي نسبت به ترافيک فعلي اينترنت، افزايش چشمگيري خواهد يافت.
 
خبرگزاری مهر:  دبير شورايعالي فضاي مجازي با اعلام تغيير سياستها و روشهاي عملياتي شدن پروژه اينترنت ملي در کشور گفت: در تعريف جديدي از اين پروژه به دنبال آن هستيم که با ورود يک تعداد اپراتور جديد و حمايت دولت بتوانيم ميان ترافيک خارجي و ترافيک داخلي روي شبکه اينترنت براي کاربران تفاوت قائل شويم که در اين راستا سرعت دسترسي کاربران داخل کشور به اطلاعات داخلي نسبت به ترافيک فعلي اينترنت، افزايش چشمگيري خواهد يافت.

مهدي اخوان بهابادي با اشاره به مسئوليتهاي شورايعالي فضاي مجازي از حيث سياستگذاري، تصميم گيري و راهبري و نظارت در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات و فضاي مجازي تاکيد کرد که وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تنها مسئوليت اجرايي برخي از امور را در اين حوزه عهده دار است و با اين تعريف تداخلي در اجراي امور ميان اين وزارتخانه و شورايعالي پيش نخواهد آمد.

تعيين تکليف پروژه‌هاي ملي وزارت ارتباطات


دبير شورايعالي فضاي مجازي در مورد تکليف پروژه‌هايي که تا روي کار آمدن اين شورايعالي از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات سياستگذاري شده و بعضا نام ملي گرفته بود گفت: پروژه‌ها و طرح‌هاي کلان فضاي مجازي در مرکز ملي فضاي مجازي مورد بررسي و تصويب قرار خواهد گرفت؛ در اين راستا وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات وظايفي دارد که با روال قبلي در حال انجام آن است اما به طور قطع چنانچه راجع به اين پروژه‌ها تصميم گيري متفاوتي در مرکز فضاي مجازي اتخاذ شود از آن لحظه به بعد براساس تصميمات جديد عمل و اجرا خواهد شد؛ با اين وجود تا لحظه اي که تصميم جديد اعلام نشده اين پروژه‌ها با همان برنامه‌هاي قبلي ادامه خواهد يافت.

مخالفت با مفاهيم ملي در پروژه‌هاي ارتباطي

وي درباره تصميم گيري شورايعالي فضاي مجازي براي شبکه ملي اينترنت تاکيد کرد: با اين مفاهيمي که در اين پروژه‌ها از آنها ياد مي‌شود به صورت ملي مخالف و به صورت بومي موافق هستيم؛ اينکه محصولي در داخل کشور توليد و مورد استفاده قرار گيرد بومي محسوب مي‌شود و ما از آن استقبال مي‌کنيم؛ اما به کاربردن واژه ملي، نماد برند يا مارک يک کشور را به دنبال دارد که اگر در مورد آن درست کار نشود حاکميت آن کشور زير سوال مي‌رود و نابود مي‌شود. براين اساس بهتر است که پروژه‌هاي مدنظر را با نام بومي دنبال کنيم.

شبکه ملي اطلاعات مربوط به خدمات دولت الکترونيک است


رئيس مرکز ملي فضاي مجازي با اشاره به برنامه‌هاي اجراي شبکه ملي اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات براساس تکليف، مشغول اجراي شبکه ملي اطلاعات بوده اما تلقي ما اين است که آنچه در اين برنامه آمده بيشتر مربوط به خدمات دولت الکترونيک است؛ به نحوي که طي برنامه پنجم توسعه وزارت ارتباطات مکلف شده تا انتهاي سال دوم اين برنامه، تمام دستگاههاي دولتي را به اين شبکه متصل و اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارد و خدماتشان را ارائه دهد، اما آنچه که مردم راجع به اينترنت ملي فکر مي‌کنند متفاوت از اين دغدغه فعلي است.

مردم نگران عدم دسترسي شان هستند


اخوان گفت: آنچه که دغدغه ذهني کاربران شده بحث خود اينترنت است و به نوعي مردم نگران عدم دسترسي شان هستند؛ براين اساس ما به دنبال آن هستيم که در تعريفي جديد از پروژه اينترنت ملي با ورود يک تعداد اپراتور جديد و حمايت دولت بتوانيم بين ترافيک خارجي و ترافيک داخلي روي شبکه اينترنت براي کاربران تفاوت قائل شويم به نحوي که اگر فردي در داخل کشور بخواهد به اطلاعاتي دسترسي پيدا کند که سرعت دسترسي به اين اطلاعات که در داخل ميزباني مي‌شود نسبت به سرعت اينترنت فعلي که ترافيک بين‌المللي است، بيشتر شود.

سرعت بالا و هزينه پايين براي اينترنت ملي

دبير شورايعالي فضاي مجازي اين تفاوت سرعت را بسيار بالاتر از 10 درصد برشمرد و ادامه داد: در بحث هزينه دسترسي نيز برنامه‌هاي متفاوتي وجود دارد که براي تشويق به ميزباني داخل کشور، حاکميت حمايت کند و اگر کاربري خواست به محتوايي دسترسي پيدا کند که اين ميزباني در داخل کشور بوده، هزينه آن براي کاربر بسيار کمتر مي‌شود.وي تصريح کرد: در همين حال براي ارائه دهندگان خدمات نيز شرايط به نحوي فراهم مي‌شود که اگر خواستند داخل کشور اين خدمات را ارائه کنند بتوانند با هزينه کمتري نسبت به خدمات ميزباني خارج از کشور سرويس خود را ارائه دهند.دبير شورايعالي فضاي مجازي گفت: در اين زمينه تصويب مقدماتي در کميسيونهاي عالي تخصصي و شوراي معين صورت گرفته اما براي تصويب نهايي هنوز در شورايعالي فضاي مجازي تصميم گيري نشده است.

قيمت گذاري و سرعت متفاوت براي اينترنت کاربران خانگي


اخوان با تاکيد براينکه با اين مدل جديد بحث قيمتگذاري و سرعت متفاوت در اينترنت کاربران خانگي احساس مي‌شود در مورد زمان بندي اجراي اين طرح افزود: اين امر بستگي به اين موضوع دارد که اپراتورهاي ارتباطي طي چه زمان بندي بتوانند اين طرح را داخل کشور پياده سازي کنند؛ براين اساس با اپراتورهاي فعلي مذاکراتي صورت خواهد گرفت و در صورت نياز از اپراتورهاي جديدي که وارد ميدان شوند نيز استفاده خواهيم کرد.
اپراتور اينترنت ملي مي‌آيد

وي گفت: حداقل چيزي که مي‌توانيم هم اکنون اعلام کنيم اين است که يک اپراتور به عنوان CDN پروايدر در کشور تعريف مي‌شود و از زماني که پروانه فعاليت دريافت کند مي‌تواند کار خود را نيز آغاز کند. دبير شورايعالي فضاي مجازي تصريح کرد: پروانه اين اپراتور آماده شده اما زمان انتخاب اپراتور از طريق مزايده يا هر سيکل ديگري اعلام مي‌شود. دکتر اخوان در مورد سياستهاي شورايعالي فضاي مجازي براي رفع محدوديت سرعت دسترسي به اينترنت بيش از 128 کيلوبيت بر ثانيه نيز گفت: فعلا برنامه اي براي رفع محدوديت سرعت اينترنت خارجي نداريم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:اینرتنت , سرعت اینترنت,
ارسال توسط reza